کد خبر: 203330
۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
نرخ سرویس مدارس اعلام شد

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، جزئیات افزایش نرخ سرویس دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید را تشریح کرد و در نهایت اعضای شورا با افزایش ۴۵ درصدی نرخ این سرویس‌ها موافقت کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا) سیدجعفر تشکری هاشمی در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نرخ سرویس دانش آموزان یک هفته پیش دریافت شد، اظهار کرد: موارد بین سازمان تاکسیرانی، کمیسیون‌های عمران، حمل و نقل و برنامه و بودجه بررسی و اصلاحات اعمال شد.

او با بیان اینکه کارگروه ماده ۱۸ از سوی وزارت کشور وضعیت نرخ‌ها را بررسی کرد و به شهرداری ۵۰ درصد افزایش نرخ را پیشنهاد دادند، گفت: درخواست ۸۰ درصد افزایش نرخ به ۵۰ درصد رسید، با توجه به اینکه افزایش نرخ نمی‌تواند بیش از نرخ تورم باشد، این میزان را به ۴۵ درصد کاهش دادیم.

تشکری هاشمی توضیح داد: این مبلغ تابع مسافت، وضعیت منطقه به لحاظ ترافیکی، سطوح شیب دار منطقه و مواردی از این قبیل است؛ این نرخ بندی‌ها بر اساس منطقه بندی آموزش و پرورش هم انجام شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه حداقل مبلغ سرویس برای دانش آموزان ابتدایی پنج میلیون و ۴۰۰هزار تومان و حداکثر ۲۱ میلیون تومان است ، دانش آموزان مقطع متوسطه ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حداکثر ۲۳ میلیون تومان برای سرویس باید هزینه کنند، گفت: این مبلغ براساس ظرفیت استاندارد خودرو است و رانندگان اجازه ندارند بیش از حد استاندارد، مسافر سوار کنند. در خودروهای سواری تعداد مسافران سه نفر پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه مواردی نیز برای مالیات، بیمه و حق نظارت مدارس پیش بینی شده بود، خاطرنشان کرد: ما این موارد را تأیید نکردیم و تنها نرخی که راننده باید دریافت کند، لحاظ شده است.

تشکری هاشمی با تأکید بر اینکه نرخ سرویس مدارس استثنایی نیز منطبق با همین نرخ‌های مصوب خواهد بود، گفت: شهرداری تهران این هزینه را متقبل می‌شوند و شهروندان همانند گذشته، هزینه‌ای برای سرویس دانش آموزان استثنایی پرداخت نخواهند کرد.

او افزود: مبلغ سرویس به ازای هر دانش آموز در هر روز برابر با مبلغ ورودیه، به ازای هر پنج کیلومتر و ضریب سطوح شیب دار محاسبه شده است، همچنین دو جدول مشخص و مناطق تعیین شدند. برای هر دو مقطع ابتدایی و متوسطه نیز دو جدول در نظر گرفته شده است. بهای خودروهای ون برای کودکان استثنایی ۷۰ درصد شهریه خودروهای سواری و مینی بوس معادل حداکثر نرخ سرویس های اتوبوسرانی و نرخ اتوبوس برای کودکان استثنایی رایگان است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با اشاره به ضرایب معلولیت سرویس مدارس استثنایی، اظهار کرد: ضریب نرخ دانش آموزان نابینا و ناشنوا ۱.۱، دانش آموزان اوتیسم۱.۲، دانش آموزان کم توان ذهنی ۱.۲ و معلولان جسمی و حرکتی ۱.۴ است.

او با بیان اینکه کلیه شرکت‌های طرف قرارداد ۲ درصد هزینه‌های نظارت سازمان تاکسیرانی را پرداخت خواهند کرد، گفت: شهرداری تهران در قالب ردیف اعتباری مشخص، موظف به پرداختن تمام هزینه های سرویس مدارس دانش آموزان استثنایی خواهد بود. سامانه ثبت اطلاعات دانش آموزان استثنایی باید توسط سازمان تاکسیرانی راه اندازی و آموزش و پرورش این اسامی را باید تأیید کند تا تخلفی در این زمینه شکل نگیرد.

جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه افزایش ۴۵ درصدی حداقل افزایشی است که لحاظ می کنیم، یادآور شد: همین امروز هم برخی مدارس ۱.۵ برابر مبلغ مورد نظر ما در شورا را لحاظ کرده‌اند؛ لذا باید افزایشی مصوب شود که برای رانندگان نیز به صرفه باشد.

گفتنی است افزایش ۴۵ درصدی نرخ سرویس دانش آموزان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با ۱۶ رأی موافق به تصویب رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha