وزیر بهداشت: ۸۰ درصد تخت‌ های بیمارستان پاستور بم اشغال است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیمارستان پاستور بم یکی از بیمارستان های اصلی شهرستان بم است؛ که ۸۰ درصد اشغال تخت دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر بهرام عین اللهی در جریان بازدید از طرح‌ های درمانی شهرستان بم، گفت: پاستور بیمارستانی با بهره وری بسیار خوب است، که نسبت به جمعیت بم و چهار شهرستان اطراف نیاز به گسترش دارد و تا حدودی در حال انجام است. این بیمارستان یکی از بیمارستان های اصلی بم است که ۸۰ درصد اشغال تخت دارد.

وی اظهار داشت: بیمارستان دیگری در کنار پاستور در حال ساخت است؛ که حدود ۲۰ درصد پیشرفت دارد و همچنین مبلغ پنج هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر استانی رییس جمهور برای آن در نظر گرفته شده است و پیگیری های لازم برای اعتبار درنظر گرفته شده بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم صورت خواهد گرفت.

وزیر بهداشت عنوان کرد: بحث سلامت خانواده از کارهای مهمی است؛ که پیشنهاد می‌ شود انجام گیرد و اگر طرح سلامت خانواده در بم اجرایی شود؛ به ازای هر کدملی یک پرونده سلامت برای افراد تشکیل و نظام ارجاع فعال می‌شود.

عین اللهی همچنین ادامه داد: در حوزه درمان یک مرکز ناباروری و همچنین یک کلینیک تخصصی و فوق تخصصی توسط خیران شهرستان بم ساخته شده که بسیار فعال است.

به گفته وی در طرح سلامت خانواده اگر شخصی نیاز به بستری داشته باشد ۹۵ درصد هزینه را دولت پرداخت می‌ کند.

وزیر بهداشت در خصوص راه اندازی اورژانس هوایی که قول آن در دولت های گذشته داده شده بود نیز گفت: راه اندازی اورژانس هوایی بستگی به قرارداد و همکاری با ارگان های نظامی دارد که باید بررسی شود.

عین اللهی خاطرنشان‌کرد: دومین دستگاه ام ار آی در بم راه اندازی شده است؛ که می تواند نیاز مردم را به خوبی تامین کند .

وی اضافه کرد: در بیمارستان پاستور ساختمان الحاقی بخش سی سی یو ،ساختمان آموزشی پاستور و دو خوابگاه دخترانه و پسرانه در بم راه اندازی شده است؛ اما با توجه به حجم دانشجویان نیاز مبرم به احداث خوابگاه وجود دارد که کمک می‌کنیم خوابگاه‌ های دیگر در این شهرستان راه اندازی شود.

وزیر بهداشت ابراز داشت: مسکن متخصصین در بیمارستان‌ های فهرج، نرماشیر و ریگان راه اندازی شده و همچنین دومین دستگاه سی تی بیمارستان پاستور نیز راه اندازی شده بود .

عین اللهی تصریح کرد: در دو ماه آینده شاهد راه اندازی مرکز تحقیقات بیماری‌ های واگیر ، افتتاح سالن ورزشی بیمارستان پاستور، افتتاح ساختمان دانشکده بهداشت و مرکز جامع سلامت شهری قاسم زاده و باغخان خواهیم بود.

به گفته وی در دهک های اول تا سوم تمامی خدمات درمانی به صورت رایگان اعلام شده است.

شایان ذکر است؛ بیمارستان پاستور بم یک بیمارستان ۹۲ تختخوابی است؛ که نزدیک به ۳۴۰ تخت دارد و ۸۰ درصد تخت های این بیمارستان اشغال است.

وبدا

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha