داروی سرطان هست اما گران

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه استان زنجان با بیان اینکه داروی سرطان هست ولی گران است، تاکید کرد: یک ریال به خارج از استان زنجان پول دارو نمی‌دهیم، بطوری که در در اسفند ماه سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دارو بیماران در استان پرداخت شده است و هر روز هم این مسئله حادتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان،
اصغر وثوق روز پنجشنبه (۲۶ مردادماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه شاخصه مهم این انجمن حمایت مردمی و حضور مردم در مهرانه در دنیا بی نظیر است، اظهار کرد: در حال حاضر ۲۰ دفتر انجمن در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۱۵ شعبه در شهرستان ها و ۴ شعبه در مرکز استان و یک مهمانسرا در تهران است‌.

وی با بیان اینکه یک هزار ۳۷۰ نفر در این شعبه ها در سطح استان فعالیت دارند، افزود: از این تعداد یک هزار و ۳۰۰ نفر به صورت خیری فعالیت دارند و فقط ۷۰ نفر به صورت کارمند در این مجموعه هستند

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته خیرین  زنجان ۱۵۳ هزار ساعت در انجمن خیریه مهرانه کار کرده‌اند، بیان کرد: نقش این خیرین در مدیریت بیمار در دنیا بی نظیر است و این  بیماران به واسطه کمک مردمی که انجام می‌شود، پروسه درمان از جمله خرید دارو و درمان و... خود را سپری می‌کند.

تشکیل بیش از ۱۱ هزار پرونده در انجمن مهرانه زنجان

وثوق با اشاره به آمار آخرین تعداد پرونده  تشکیل شده انجمن خیریه مهرانه در طی ۱۷ سال  افزود:  ۱۱ هزار و ۳۱۵ پرونده در این مدت  تشکیل شده است که از این آمار در سال گذشته یک هزار و ۶۹ پرونده در انجمن خیریه مهرانه تشکیل شده است.

وی با یادآوری اینکه مهمانسرای مهرانه در استان تهران به  بیماران سرطانی در کل کشور خدمات ارائه میدهد، خاطر نشان کرد: تمامی هزینه های جاری این مهمان سرا توسط بانوان تهرانی تامین می‌شود و هیچ هزینه ای از زنجان به این مکان تزریق نمی‌شود که در سال گذشته ۱۰هزار نفرشب از مهمانسرای مهرانه استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل انجمن خیریه مهرانه با اشاره به بخش‌های مختلف کلینیک مهرانه در بخش درمان بیان کرد: این بخش ها شامل رادیوتراپی، شیمی‌درمانی، آزمایشگاه و پزشکی هسته‌ای، است که بخش پزشکی هسته‌ای مهمترین بخش مهرانه بوده که دستگاه پت‌اسکن فوق پیشرفته تشخیصی در آنجا مستقر شده است که این دستگاه فقط در استان های تهران، شیراز، تبریز، مشهد، اصفهان، البرز و زنجان موجود است که در زنجان به روز و بدون هزینه بیماران استفاده می‌کنند.

وثوق با اشاره به اینکه در سال گذشته در بخش درمان تعداد مراجعات ۲۱هزار و ۵۰۰ مورد بوده است، افزود: از ابتدای افتتاح بخش درمان این انجمن تاکنون نیز ۹۲ هزار مورد مراجعات به بخش های مختلف درمان این انجمن صورت گرفته شده است.

یک ریال به خارج از استان زنجان پول دارو نمی‌دهیم

وی با بیان اینکه مهرانه از طریق درآمدی که از سوی بیمه ها دریافت می‌کنند بخش درمان را اداره میکند، اظهار کرد: در سال گذشته ۴۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان باید از بیماران دریافت می‌کردیم که نگرفته‌ایم و بصورت رایگان خدمات ارائه شده است.

این مسئول با بیان اینکه خدماتی که این انجمن در کشور ارائه میدهد در بخش های مهمانسرا، رادیوتراپی و مهمانسرای تهران است، تاکید کرد: یک ریال به خارج از استان زنجان پول دارو نمی‌دهیم.

وثوق با بیان اینکه مهم ترین و بهترین کار انجام شده توسط این  انجمن در طی ۹ سال در حوزه پیشگیری از بیماری سرطان بوده است، افزود: در این راستا ۴۳ هزار خانم در راستای پیشگیری از سرطان سینه و ۳۶ هزار دانش‌آموز نیز در بحث تغذیه توسط این انجمن آموزش های لازم را فرا گرفته اند.

وی با بیان بیشترین ورودی های بیماران به انجمن مهرانه زنجان خانم ها با بیماری سرطان سینه هستند، اظهار کرد: بیشترین مراجعات آقایان نیز برای سرطان دستگاه گوارش است.

این مسئول با اشاره به  نتیجه حوزه پیشگیری در طی ۹ سال اخیر توسط این انجمن گفت: شتاب ابتلا به سرطان باتوجه به پرونده های تشکیل یافته در خط مستقیم در حال حرکت است و صعودی نیست.

داروی سرطان هست ولی گران

وثوق با بیان اینکه  تعداد مراجعات و تعداد پرونده‌ها در این انجمن صعودی نیست ولی هزینه بیشتری پرداخت می شود، خاطر نشان کرد:  بلکه این موضوع  به دلیل گران شدن داروهای سرطان است که هزینه ها بالا پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ما ورزش را علت العلل پیشگیری می دانیم تصریح کرد: این انجمن در حوزه ورزش روزانه فعالیت های مختلفی در این حوزه برای بانوان و آقایان دارد که این فعالیت ها باعث شده است که در استان شتاب ابتلا به سرطان صفر شود.

مدیر انجمن خیریه مهرانه استان زنجان داروی سرطان هست ولی گران است افزود: در اسفند ماه سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه دارو پرداخت شده است و هر روز هم این مسئله حادتر می‌شود.

سالن اجتماعات انجمن مهرانه با نیت پیشگیری و مبلغ   ۸۰۰ میلیون تومان ساخته شده است نه ۸ میلیارد تومان!

وثوق در ادامه با اشاره به مطلب عنوان شده در فضای مجازی در خصوص سالن اجتماعات ایجاد شده این انجمن گفت: این سالن با نیت پیشگیری ساخته شده است و برنامه های مختلف پیشگیری فراوانی در این مکان برگزار می‌شود که نباید اجازه دهیم به برنامه پیشگیری مهرانه حمله شود و این مکان نیز در سال ۹۴ با ۸۰۰ میلیون تومان ساخته شده است نه ۸ میلیارد تومان!

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha