شیائومی از سریع‌ترین گوشی دنیا رونمایی کرد

کمپانی شیائومی طی مراسمی از اولین گوشی دنیا با رم ۲۴ گیگابایتی به همراه پرچمدار تاشو جدیدش با نام شیائومی میکس فولد ۳ و دستبند تناسب اندام شیائومی باند ۸ پرو رونمایی کرد.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)سریع‌ترین گوشی دنیا ردمی K۶۰ اولترا نام دارد و مجهز به تراشه قدرتمند Dimensity ۹۲۰۰ پلاس ساخت شرکت مدیاتکاست. این تراشه در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از عملکرد سریع‌تری برخوردار است. بنابراین ردمی K۶۰ اولترا حتی از گوشی پرچمدار شیائومی ۱۳ نیز سریع‌تر است.

ردمی K۶۰ اولترا در تست بنچمارک AnTuTu موفق به کسب امتیاز ۱.۷۷ میلیون شد.

شیائومی به منظور خنک نگه داشتن این تراشه قدرتمند از محفظه بخار با مساحت ۵۰۰۰ میلی‌متر مربع بهره گرفته است.

بدیهی است که ردمی K۶۰ اولترا به‌عنوان یک مدل گیمینگمعرفی شده است.

ردمی K۶۰ اولترا مجهز به یک نمایشگر TCL C۷ با کیفیتبالا، رزولوشن ۱.۵K، نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی و قابلیتپشتیبانی از تکنیک مدولاسیون پهنای پالس با فرکانس بالا ۲۸۸۰ هرتز است.

پشتیبانی از مدولاسیون پهنای پالس با چنین فرکانس بالاییحقیقتا جالب توجه به‌نظر می‌رسد؛ چرا که این شاخص در مقایسه با بسیاری از پرچمداران موجود در بازار نیز بالاتر است.

بنابراین نمایشگر گوشی عاری از هرگونه سوسو زدن خواهد بود.

دوربین اصلی دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX800 ساخت شرکت سونی با سیستم تثبیت‌کننده ترکیبی شامل OIS وEIS است.

این دوربین امکان ضبط ویدیوهای ۸K بدون هرگونه افت فریمیا محدودیت زمانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ردمی K۶۰ اولترا اولین گوشی هوشمند برند ردمی با قابلیتمحافظت کامل در برابر نفوذ آب و گردوغبار است؛ دستاوردی که مدیون بهره‌مندی گوشی از گواهینامه IP68 است.

همچنین این دستگاه نخستین گوشی هوشمند شیائومی با رم ۲۴ گیگابایتی شناخته می‌شود. ورژن برتر این محصول دارای حافظه داخلی ۱ ترابایتی است.

ظرفیت باتری گوشی برابر با ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت بوده و از شارژ سریع ۱۲۰ واتی در بستر سیم نیز پشتیبانی می‌شود. فرآیند شارژ توسط ۲ تراشه اختصاصی مدیریت می‌شود.

تراشه Surge P۱ امکان پشتیبانی از شارژ سریع را فراهم نموده و تراشه Surge G۱ نیز مسئولیت مدیریت شارژ و تضمینطول عمر بالای باتری را بر عهده دارد.

تراشه NFC، موتور لرزشی قدرتمند، اسپیکرهای استریو و درگاه مادون‌قرمز سایر ویژگی‌های ردمی K۶۰ اولترا را تشکیلمی‌دهند. بعلاوه شیائومی اعلام کرده که این مدل یکی از نخستین گوشی‌هایی است که آپدیت MIUI ۱۵ را دریافتمی‌کند.
مدل پایه ردمی K۶۰ اولترا با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایتحافظه داخلی ۳۶۰ دلار قیمت‌گذاری شده است.

برترین مدل نیز با ۲۴ گیگابایت رم، ۱ ترابایت حافظه فلش و برچسب قیمتی ۴۹۵ دلاری در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

همچنین سال گذشته کمپانی شیائومی باریک‌ترین گوشیتاشو جهان با نام میکس فولد ۲ را روانه بازار کرد. یک سال بعد شیائومی میکس فولد ۳ به‌عنوان جانشینی شایسته با پیشرفت‌های چشمگیر معرفی شده است.

شیائومی میکس فولد ۳ حتی از مدل نسل قبلی خود نیزباریک‌تر بوده و ضخامت آن هنگام قرارگیری در وضعیت باز شده و تا شده به‌ترتیب برابر با ۵.۲۶ و ۱۰.۸۹ میلی‌متر است.

مهندسان شیائومی یک مادربرد جدید را به‌صورت عمودیطراحی نموده و این موضوع به کاهش اندازه گوشی کمک کردهاست.

همچنین شیائومی یک لولای اختصاصی کاملا جدید شامل ۱۹۸ جزء را تولید کرده است. این لولا میزان استفاده از فضایداخلی گوشی را ۱۷ درصد کاهش داده است.

این لولا دارای محور ۳ المانه و ۱۴ عدد میکرو لولا است که به منظور دوام بهتر و پشتیبانی از مکانیسم چرخشی فولاد سرامیک کربنی در نمایشگر تاشو اصلی قرار می‌گیرد.

لولای جدید شیائومی میکس فولد ۳ از دهانه شناور در محدوده ۴۵ تا ۱۳۵ درجه پشتیبانی نموده و به کاربران امکان می‌دهد تا گوشی را همانند یک لپ‌تاپ کوچک روی سطوح مختلف قرار دهند.

شیائومی میکس فولد ۳ مجهز به ۲ نمایشگر E۶ OLED است. نمایشگر اصلی از یک پنل ۸.۰۳ اینچی LTPO با رزولوشن۱۹۶۰×۲۱۶۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی استفاده می‌کند.

این نمایشگر دارای پوشش شیشه‌ای فوق‌العاده نازک (UTG) بوده و از استانداردهای دالبی ویژن و +HDR10 پشتیبانیمی‌کند.

نمایشگر خارجی مجهز به یک پنل LTPO OLED با اندازه ۶.۵۶ اینچ، پوشش محافظ کورنینگ گوریلا گلس Victus ۲ و حداکثر روشنایی ۲۵۶۰ نیت در حالت خودکار است.

از جنبه امکانات تصویربرداری نیز شیائومی میکس فولد ۳ از سیستم دوربین چهارگانه با برند لایکا بهره گرفته است. اینسیستم از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور IMX800 ساخت سونی، فاصله کانونی معادل ۲۳ میلی‌متر و قابلیتOIS، لنز فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی معادل ۱۵ میلی‌متر، ماژول تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با فاصله کانونی۷۵ میلی‌متری و بزرگنمایی ۳ برابری و دوربین پریسکوپی ۱۰ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ۱۱۵ میلی‌متری و زوم اپتیکالحداکثر ۵ برابری تشکیل شده است. هر ۲ ماژول تله‌فوتو مجهز به قابلیت OIS هستند.

توان پردازشی شیائومی میکس فولد ۳ از طریق تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام همراه با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی تامین می‌شود.

ظرفیت باتری میکس فولد ۳ به ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعت ارتقاء یافته و این گوشی همانند مدل نسل قبلی خود از فناوری شارژ۶۷ واتی در بستر سیم پشتیبانی می‌کند.

اما این‌بار گوشی جدید به فناوری شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی نیزمجهز شده است.

از جنبه نرم‌افزاری نیز شاهد به‌کارگیری رابط کاربری MIUI ۱۴ مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۳ هستیم.

شیائومی میکس فولد ۳ در ورژن‌هایی با پنل پشتی شیشه‌ایو الیاف کامپوزیتی تولید می‌شود. قیمت‌گذاری این محصول فارغ از جنس مواد اولیه مورد استفاده در آن کاملا یکسان است.

مدل پایه این گوشی با ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایتحافظه داخلی ۸۹۹۹ یوان (معادل ۱۲۴۰ دلار) قیمت‌گذاری شده است. مدل پیشرفته‌تر با ۱۶ گیگابایت رم، ۵۱۲ گیگابایتحافظه داخلی و برچسب قیمتی ۹۹۹۹ یوان (معادل ۱۳۷۷ دلار) در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

پیشرفته‌ترین ورژن گوشی با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایتحافظه داخلی نیز ۱۰۹۹۹ یوان (۱۵۱۵ دلار) قیمت‌گذاری شده است.

پیش‌فروش این محصول در چین از امروز آغاز شده و فروش رسمی آن نیز از روز ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد ماه) شروع خواهد شد. شیائومی در رابطه با عرضه گوشی تاشو جدید خود در بازارهای بین‌المللی هیچ‌گونه توضیحی ارائه نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha