آمار بالای موتورسواران در تصادفات منجر به فوت

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت:۴۹ درصد از تصادفات فوتی شهر تهران مربوط به موتورسوران بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا) سرهنگ زینی‌وند رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ۴۹ درصد از تصادفات فوتی در ۴ ماهه امسال در پایتخت به موتورسواران اختصاص داشته است.

سرهنگ زینی‌وند بیان داشت: پلیس راهور در خصوص انضباط بخشی و ارتقای تردد و ایمنی عبور و مرور این قشر از کاربران ترافیک اهمیت خاصی قائل است و تخلفات موتورسواران و مهم‌تر از همه، بحث ایمنی و تصادفاتی که برای آنان روی می‌دهد، یک دغدغه جدی برای پلیس می‌باشد.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ابراز کرد: پلیس برای ساماندهی و تردد موتورسواران و محل توقف و پارک آنان اقدامات بسیار زیادی در شهر تهران انجام داده است.

وی گفت: وقتی یک موتورسوار از جایی که محل تردد او نیست و برای وی عبور ممنوع محسوب می‌شود می‌خواهد تردد داشته باشد دقیقاً زمینه را برای بروز حوادث و تصادفات فراهم می‌کند.

سرهنگ زینی‌وند افزود: بخشی از حوادثی که برای موتورسواران روی می‌دهد به ورود آنان به داخل تونل‌ها و بخشی دیگر مربوط به تخلفاتی است که در سطح معابر انجام می‌دهند باز می‌گردد.

وی ادامه داد: تخلفات موتور سیکلت سواران در حال حاضر تبدیل به یک وسیله برای سلب آسایش مردم و شهروندان شده است که می‌بایست این قشر از کاربران ترافیک به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی احترام گذاشته و از انجام تخلفات جدا خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha