کد خبر: 202689
۲۴ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۳
تشکیل پرونده‌ برای حسن روحانی

ایشان در کسوت روحانیت قرار دارد، پرونده‌هایی برای وی در دادستانی ویژه روحانیت با حفظ حوزه قضایی مربوطه تشکیل شده است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا) ایشان در کسوت روحانیت قرار دارد، پرونده‌هایی برای وی در دادستانی ویژه روحانیت با حفظ حوزه قضایی مربوطه تشکیل شده است.

مسعود ستایشی صبح امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران، ضمن تبریک روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران حلقه امین برای مردم و حاکمیت به شمار می آیند، این جهاد عظیم و تبیین آگاهانه را گرامی می داریم و از همه عزیزان خبرنگار کمال تشکر و قدردانی داریم.

وی با اشاره به حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) ادامه داد: برخی از رسانه ها به دنبال عادی سازی این حادثه تروریستی هستند، در عین حال هیچ صدایی از سوی مدعیان همیشگی حقوق بشر بلند نمی شود. رئیس قوه قضائیه در این زمینه دستوری به رییس کل دادگستری فارس دستور داد که هم در راستای شناسایی و هم مجازات آنان اقدامات لازم صورت گیرد.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به تعطیلی زندان رجایی شهر در استان البرز گفت: استحضار داریدکه این ندامتگاه یکی از بهترین ندامتگاه های سراسر کشور بود که به واسطه اینکه در وسط شهر قرار گرفته بود، انتقال این ندامتگاه یکی از مطالبات مردم بود که این امر محقق شد.

برخی بحث های مطروحه،نمی تواند رفاقت قوای سه گانه را مخدوش کند

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه گفت: یکی از شعب دیوان عدالت اداری یک رأی صادر کرد که مباحثی را در پی داشت. نتیجه همه مباحث مطرح شده متمرکز بر اعاده‌ حق مردم و مبارزه بافساد و جلوگیری از ورود متقلبانه و اصرار بر رأی عدالت و رعایت عدالت حتی برای متخلفین و در عین حال برخورد با متخلفان قطعی است.

ستایشی اظهار کرد: قوه قضائیه ایجاد دوقطبی در مقابله با فساد را نه تنها به رسمیت نمی‌شناسد بلکه تضعیف حقوق ملت می‌داند. برخی بحث‌هایی که در فضای رسانه ای کشور مطرح می شود،نمی تواند رفاقت قوای سه گانه را مخدوش سازد. ما همچون سایر مسؤولان دغدغه جوانان را داریم؛ ما مسؤولان باید ضمن اصرار حقوقی و موازینی که به حق تشخیص می دهیم نسبت به انتقال این پیام به جوانان اهتمام لازم را به خرج دهیم. معتقدیم نباید از قانون سوءاستفاده ای شود و راه های این امر هم باید مسدود شود.

آخرین وضعیت پرونده کلاهبرداری نگین غرب

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره پرونده کلاهبرداری نگین غرب و احکام ضعیف صادر شده برای پرونده بیان کرد: تلاش و اهتمام قوه قضائیه بر این است که با اصل به قانونی بودن جرم و مجازات و استناد به موازین شرعی و مقررات قانونی و رعایت حقوق با رسیدگی عادلانه و منطبق با مقررات، عدالت را متجلی گرداند و احقاق حق متبلور بشود.

وی ادامه داد: رسیدگی به پرونده نگین شهر، دلالت بر این دارد که احکام صادره بازدارنده ، عبرت اموز و حسب موازین قانونی و شرعی است. اگر اشکالاتی بر حکمی متبلور باشد، بر اساس روندقانونی، این اشکالات برطرف می شود و حقی ضایع نخواهد شد.

ستایشی گفت: هر پرونده متناسب با میزان بدهی، نوع طلبکاران و سایر موارد موثر در پرونده از سایر پرونده ها مستثنا است و با توجه به این موارد رای پرونده صادر می شود. اهتمام‌ قوه قضائیه به ویژه برای پرونده های کثیر الشاکی این است که به سرعت رای لازم صادر شود.

وی افزود: قوه قضائیه اهتمام دارد در بعد پیشگیرانه در تشکیل پرونده های کثیرالشاکی که هم مردم و هم این قوه را مورد ازار قرار داده، ورود کند تا اساسأ در بدو امر حل شود و بار جدیدی برای مردم نسازد.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: پرونده نگین غرب، سال ۸۱ تشکیل شد و سال ۸۹ به حکم رسید. یکی از محکومیتهای این پرونده ضبط اموال کلاهبرداران این پرونده بوده است‌. این پرونده بیش از ۱۵ هزار نفر شاکی دارد.

وی ادامه داد: متهمان این پرونده در سال ۹۴ تعیین تکلیف شدند. تا پایان سال ۹۶ با فروش اموال ضبط شده، مبالغی به روز برای ۱۱ هزار و ۷۹۶ نفر واریز و باآنها تسویه حساب کامل شد. همچنین ۲۰۰ نفر به علت مهاجرت و یا دلایلی از این قبیل از این گردانه خارج شدند. در صورتی که این افراد مراجعه کنند، مبالغ خود را می توانند دریافت کنند.

ستایشی در ادامه بیان کرد: در سال جاری مال باختگان ۸۲۲ واحد مسکونی تحویل گرفتند، البته روزانه افرادی مراجعه می کنند و درخواست تسویه حساب می‌کنند. هر کسی که در رابطه با شناسایی اموال متهمان ادعایی دارد می تواند به قاضی پرونده مراجعه کند تا اقدامات لازم صورت بگیرد. متهمان این پرونده به حبس محکوم شدند.

ستایشی ادامه داد: همچنین در رابطه با پرونده پرشین خودرو هیچگونه ارفاقی برای متهمین این پرونده در نظر نگرفته شده است. مرخصی برای پیگیری اموالشان برای رد مال داده شده البته با مبلغی که دو برابر رد مالشان بوده، وثیقه گرفته شده تا به مرخصی بروند.

ارسال طرح استفاده از مشاور حقوقی به جای وکیل به شورای نگهبان

وی با اشاره به امکان استفاده از مشاور حقوقی به جای کمک گرفتن از وکیل گفت: این موضوع بنا به پیشنهاد یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح شده و شرایط فرایند پیشنهاد و طرح موضوع به گونه ای نبوده است که نیازمند دریافت نظر قوه قضائیه باشد؛ البته مناسب بود تا ضمانت اجراهای لازم مورد نظر قرار می گرفت. این موضوع در مجلس شورای اسلامی تصویب و به شورای نگهبان ارسال شده است.

واکنش به توییت سفیر انگلیس

ستایشی با اشاره به توییت سفیر انگلیس در ایران در روز خبرنگار بیان کرد: باید دانست که پاسخ ملت ایران به گستاخی ها و دخالت تاریخی دولت انگلیس به امور داخلی ما همواره برای آنها پشیمان کننده بود، نماینده این دولت پادشاهی پیش از توییت زدن باید تومار عظیم سابقه سیلی خوردن های از ملت ایران را در اتاق کار خود و جلوی چشمانش نصب ‌کند که دیگر به خود اجازه ندهد چنین جسارت هایی کنند.

وی ادامه داد: در تاریخ نامی از دخالت کنندگان به امور داخلی ایران باقی نمانده اما نام و اواز امیرکبیرها و شهید مدرس ها و دیگر بزرگوان مقابله با استعمار مطرح است. بر اساس اطلاعی که واصل شده وزارت امور خارجه کشورمان اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار داده است.

تشکیل پرونده‌ برای حسن روحانی

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در رابطه با تخلفات حسن روحانی در مداخلات ارزی و همچنین مداخلات در حوزه بورس،پرونده ای تشکیل شده است یا خیر؟ گفت: ایشان در کسوت روحانیت قرار دارد، پرونده‌هایی برای وی در دادستانی ویژه روحانیت با حفظ حوزه قضایی مربوطه تشکیل شده است و مرجع مورد نظر باید پاسخگوی سوال باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha