ایستگاه آتش نشانی در بازار احداث می شود/ شناسایی ۱۵ ساختمان پرخطر در منطقه ۱۲ تهران

شهردار منطقه ۱۲ تهران گفت: جانمایی را برای احداث ایستگاه آتش نشانی در بازار انجام می دهیم و امسال این مسأله اجرایی می‌شود. همچنین ۱۵ ساختمان پرخطر در منطقه شناسایی شده اند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه ۱۲ تهران با بیان اینکه منطقه ۱۲ بیش ۳۰۰ اثر میراثی دارد و از فضاهای مذهبی ویژه ای برخوردار است، گفت: بازار تهران نیز در این منطقه به‌عنوان اولین مرکز تپنده اقتصادی کشور فعال است، البته در کنار اینها، منطقه با آسیب های اجتماعی نیز دست و پنجه نرم می کند و موضوعات پیچیده‌ای در منطقه ۱۲ وجود دارد که اگر به آن توجه نکنیم، چند سال آینده نیز حل نخواهد شد.

محمدی درخصوص وضعیت بازار تهران نیز گفت: ۱۱۲ هکتار فضای بازار است و عمده ناایمنی آن از باب قدمت ساختمان و فرسودگی بنای آن نیست، هر چند بعضا فرسودگی برخی از سراها به دلیل قدمت آنان است، اما مخاطره اصلی بازار تاسیسات و موضوعات برق، ۷۰۰ حلقه چاه آن و معابری است که امکان تردد و کمک را برای آتش نشانی سخت کرده است.

شهردار منطقه ۱۲ ادامه داد: بازار از بخش هایی تشکیل شده که ۵۰ درصد آن اوقاف است و قسمت عمده‌ای نیز مشمول‌ ثبت میراثی است، با این حال برای ایمن سازی، ساختمان‌های با اولویت بالا را روی نقشه مشخص و اطلاع رسانی را شروع کردیم. در مورد ساختمان‌های ناایمن بعد از ابلاغ دستورالعمل، بنر نصب می شود تا تکالیفی برای متولیان و ذینفعان دیده شود و وضعیت ایمنی بازار را بهبود دهیم.

وی اضافه کرد: بهسازی و مقاوم سازی و انتقال برخی از صنوف به بیرون از بازار و بیرون از شهر کمک می کند تا به صورت مرحله‌ای برنامه ای مدون داشته باشیم و مخاطرات بازار را به حداقل برسانیم. صنوفی که مواد استفاده شده در آنها بیشتر مستعد اشتعال هستند، در اولویت اول انتقال قرار دارند که البته این انتقال به تعامل بین بخشی نیاز دارد.

محمدی در پایان خاطرنشان کرد: جانمایی را برای احداث ایستگاه آتش نشانی در بازار انجام می دهیم و امسال این مسأله اجرایی می‌شود. همچنین ۱۵ ساختمان پرخطر در منطقه شناسایی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha