شاخص های سلامت فردی با اپلیکیشن مدیریت هوشمند سلامت آنلاین پایش می شود

دانشمندان یک شرکت دانش بنیان با تولید اپلیکیشنی توانسته اند، احتمــال ابتـلای افراد بـه بیماری هـای غیـر واگیـر را کاهش داده و باعث تغییر مثبت در سبک زندگی شوند.

به گزارش گروه علمی-فناوری خبرگزاری سلامت(طبنا)مهدی مدنی، مدیرعامل شرکت شرکت راهکار هوشمند سینا با بیان اینکه این شرکت، فعالیت خود را از اوایل سال 98 با هدف گسـترش فرهنـگ خودمراقبتـی درعموم مــردم و تغییر جهان برای افراد مبتلا به دیابت و سایر بیماری های مزمن، آغاز کردهاست، گفت: شرکت راهکار هوشمند سینا بــه عنوان اسپیناف دانشــکده مهندســی بـرق و کامپیوتـر دانشـگاه تهـران با نام تجاری سیناکر فعالیـت رسـمی خـود را شـروع کـرد.

ابــزار شرکت راهکار هوشمند سینا مجموعــه ای یکپارچــــه از نرم‌افزار تلفن‌همراه، درگاه مدیریتی مبتنی بر وب مخصوص پزشکان و مراقبین سلامت و تجهیزات پزشکی با قابلیت اتصال خودکار به نرم‌افزار است کــه بــا پایــش مســتمر و ثبــت خــودکار شــاخص های ســلامت و تحلیــل هوشــمند آنهــا، محتــوای آموزشــی شخصی ســازی شــده مــورد تاییــد پزشــک بــه کاربــران ارائــه می دهــد. ایــن راهــکار بــا هــدف ارتبــاط موثــر پزشــک بــا بیمــار و آرامــش خاطــر بیمــاران طراحــی شــده اســت.

وی با اشاره به ایجاد تجربه سلامتی بــرای افــراد دارای بیماری‌هــای زمینــه‌ای و غیــرواگیــر با استفاده از سیناکر عنوان کرد:« تکنولوژی ما با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند مورد تأیید وزارت بهداشت به تحلیل داده‌های سلامت شما می‌پردازد، بنابراین شما می‌توانید با ثبت روزانه فاکتورهای سلامتتان، تغییرات آن‌ها را به صورت آنلاین و در بلندمدت بررسی و ادامه مسیر سلامت فردی خود را پیش‌بینی و مدیریت کنید مدنی افزود:«در قسمت ثبت و ذخیره داده‌های سلامت، امکان ثبت و ذخیره روزانه داده‌های سلامت (فشار خون، قندخون، وزن و شاخص‌های تناسب اندام) به دو صورت دستی و خودکار وجود دارد. در قسمت تحلیل شاخصه های سلامت، اطلاعات سلامت شما شامل فشار خون، قند خون، وزن و شاخص های تناسب اندام توسط هسته پردازش اطلاعات سلامت اپلیکیشن بررسی شده و بازخورد متناسب با حال شما ارائه می شود.

در قسمت اشتراک‌گذاری گزارش‌ها، امکان اشتراک گذاری گزارش روند تغییرات داده‌های سلامت به صورت‌های هفتگی، ماهیانه، سالانه با پزشک و یا پزشکان معالج وجود دارد. در نمایش روند تغییر داده‌ها، نمودار روند تغییرات داده‌های سلامت به صورت‌های هفتگی، ماهیانه، سالانه نمایش داده می شود. در قسمت اتصال خودکار دستگاه ها نیز اتصال و ارسال خودکار داده‌های اندازه‌گیری شده به اپلیکیشن هنگام استفاده از دستگاه‌های سیناکر (دستگاه فشارخون، قند خون و آنالیز بدن) و جلوگیری از خطای انسانی هنگام ثبت داده‌ها امکان پذیر است و در پرونده پزشکی الکترونیک، ثبت و ذخیره اطلاعات سوابق بیماری‌ها و داروهای مصرفی‌ و ایجاد پرونده پزشکی الکترونیک برای دسترسی همیشگی کاربر صورت میگیرد.»

این کارشناس فناور در پایان با اشاره به تفاوت محصول با نمونه های مشابه خارجی،گفت:« نمونه های مشابه خارجی، زبان فارسی را پشتیبانی نمی کنند و علاوه بر آن، قیمت تمام شده محصول نیز برای کاربر بسیار بالاتر از قیمت ما می باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha