واردات دارو درصورت عدم تامین بازار توسط تولیدکنندگان داخلی

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهارات نایب رییس اول سندیکای تولیدکنندگان داروهای انسانی مبنی بر «واردات سوسپانسیون آنتی‌بیوتیک با قیمت ۱۰۵هزار تومان» این اظهارات را خلاف واقع خواند و اعلام کرد که سال گذشته به دنبال قصور برخی از تولیدکنندگان، سوسپانسیون‌های آنتی بیوتیک‌ مورد نیاز وارد کشور شد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)روابط عمومی سازمان غذا و دارو در مطلبی اعلام کرد:« نظر به اینکه سازمان غذا و دارو برحسب وظیفه خود سیاست گذاری تامین دارو را بر عهده دارد؛ واردات داروی باکیفیت مورد نیاز بیماران در اسرع وقت در دستور کار قرار گرفت و سوسپانسیون های آنتی بیوتیک آزیترومایسین ۲۰۰ میلی گرم به مبلغ ۲۲۷۰۰ تومان و ۱۰۰ میلی گرم با مبلغ ۱۹۰۰۰ تومان و نزدیک به قیمت نمونه تولید داخل به دست مصرف کننده رسید. با توجه به اینکه نامبرده پیش از این عضو کمیسیون قیمت گذاری دارو بوده است، چنین اظهارات خلاف واقعی از ایشان جای تعجب دارد.

همچنین نظر به اهمیت نظارت بر کیفیت تمامی داروهای تامین شده، تمامی داروهای وارداتی در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید آزمایشگاه، مجوز ورود به بازار صادر می‌شود. این گونه بیان مسائل خلاف واقع تنها باعث نگرانی مردم عزیز و برخلاف اخلاق اجتماعی است.

درخصوص قیمت‌گذاری آنتی بیوتیک‌های تولید داخل نیز یادآور می‌شود که سال گذشته پس از اجرای طرح دارویار قیمت آنتی بیوتیک‌ها در سه مرحله بازنگری و افزایش پیدا کرد و اظهارات عنوان شده در خصوص عدم قیمت‌گذاری از شخصی که در آن ایام عضو کمیسیون بوده، به دور از انصاف و صداقت است.

لازم به ذکر است سازمان غذا و دارو بارها اعلام کرده است که حمایت از تولید داخل در اولویت تامین بازار داخل قرار دارد، اما چنانچه تولید داخل کفاف بازار را ندهد یا خللی در این امر به وجود ‌آید این سازمان از طریق واردات اقدام به تامین داروهای مورد نیاز می‌کند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha