تأمین داروی کشور توسط ۸۰۰شرکت دانش بنیان

معاون تحقیقات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه مواد اولیه و تجهیزات نیاز دارویی کشور را تامین می‌کنند و از ایده‌های نو و خلاق در این عرصه حمایت به آنها و تسهیلات اعطا می‌شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)یونس پناهی افزود: ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می‌کنند که از این تعداد، یکهزار و ۲۰۰ شرکت در حوزه سلامت مشغول بکار هستند و از نظر اقتصادی سودآور محسوب می‌شوند.

وی اظهار داشت: از شاخص‌های جدی در ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان، جنبه اقتصادی است که باید محصول بتواند مورد استفاده مردم قرار گیرد و ارزش اقتصادی برای سلامت کشور داشته باشد. به همین دلیل از ایده‌های نو و خلاق حمایت می‌کنیم و تسهیلات به آنها ارائه می دهیم.

پناهی با بیان اینکه میانگین سرعت رشد تولید علم در کشور۸.۳۳ است، ادامه داد: اکنون بیش از ۲۱ هزار و ۹۰۷ عضو هیئت علمی در حوزه سلامت فعالیت دارند. ۸۰۴ مرکز تحقیقاتی دولتی و ۳۹ مرکز غیردولتی مصوب دانشگاه علوم پزشکی و بیش از ۶۰۰ نخبه با ما همکاری دارند.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ۲۵ شبکه تحقیقاتی در حوزه سلامت فعال هستند همچنین ۸۸ واحد توسعه تحقیقات بالینی، ۵۵۳ برنامه ثبت بیماری و پیامد سلامت و ۴۰ آزمایشگاه جامع تحقیقات در کشور وجود دارد و سعی داریم کیفیت کارآیی این مراکز را افزایش دهیم و به دنبال افزودن شمار آنها نیستیم.

پناهی با اشاره به صدور مجوز برای تولید ۲۶۹ محصول در حوزه سلامت توسط شرکت‌های دانش بنیان، اظهار داشت: سیاست‌ دولت سیزدهم آن است که مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی مسئله محور، پاسخگو و ماموریت‌گرا باشند.

به گفته معاون تحقیقات وزارت بهداشت، تهدیدهای حوزه سلامت بر بار بیماری‌ها است و امروزه بیماری‌های قلبی و عروقی، مغز و اعصاب، سرطان، تنفسی، تصادفات و چاقی، پرفشارخون، دیابت افزایش یافته است و به این مراکز تحقیقات در این زمینه را ماموریت داده‌ایم.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی باید نیازهای مردم را شناسایی و به عنوان یک دانشگاه اجتماعی عمل کنند. سیاست‌ تحقیقاتی کشور آن است که به دنبال تحقیقات پاسخگو، حل مسأله و نیازمحور باشند تا هر تحقیقی که در حوزه سلامت انجام می‌شود کاربردی باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha