آماده سازی ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمینهای طرح ملی مسکن در کرمان

استاندار کرمان، ابراز داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های طرح ملی نهضت مسکن آماده‌ سازی شده و حدود یک هزار هکتار نیز در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ شورای مسکن استان کرمان، چهارشنبه ۱۱ مرداد با حضور مدیر کل دفتر فنی وزارت کشور، دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و تیم مشترک بازرسی طرح نهضت ملی مسکن، استاندار کرمان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان و سایر اعضا برگزار شد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان با اشاره به اینکه گزارش‌ ها و چالش‌ های طرح نهضت ملی مسکن و همچنین مباحث مربوط به استعلام‌ ها، الحاق زمین‌ ها، موضوع بانک‌ ها و تسهیلات مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، گفت: بخشی از مسائل باید توسط همکاران وزارت کشور و راه و شهرسازی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: برخی زمین‌ ها در سه شهر بزرگ استان یعنی رفسنجان، جیرفت و سیرجان حدود چهار ماه در شورای عالی معماری شهرسازی باقی مانده، که همکاران قول مساعد داده‌ اند که تا یک ماه آینده پاسخ دهند.

استاندار کرمان با بیان این مطلب که مشاور برای آماده‌ سازی زمین‌ های نهضت مسکن در حال انجام کار است، بیان داشت: جلسه‌ ای نیز با حضور رئیس هلدینگ راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا برگزار و مقرر شد برای آماده‌ سازی زمین‌ ها، همکاری کنند.

فداکار تصریح کرد: بخش عمده شهرهای استان به غیر از شهر کرمان را در قالب طرح خودمالکی خواهیم داد، به این معنا که زمین‌ در شهرها آماده‌ سازی و خدمات عمومی آنها انجام می‌ شود.

وی یادآور شد: در ادامه قطعات زمین در اختیار خود مردم قرار خواهد گرفت، تا ساخت مسکن را انجام دهند، ما نیز در قالب قانون جهش، افراد را به بانک‌ ها معرفی کردیم، تا تسهیلات خود را دریافت کنند.

استاندار کرمان، ابراز داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های طرح ملی نهضت مسکن آماده‌ سازی شده و حدود یک هزار هکتار نیز در دستور کار است.

فداکار اظهار داشت: بالغ بر ۷۰۰ هکتار آن در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی قرار گرفته است، لذا مشکل تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن در استان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی شهرهای کوچک مشکلاتی برای تامین زمین به دلیل تقاضای بیشتر، ایجاد شده است که در حال پیگیری جهت رفع این مشکلات هستیم.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha