قاچاق سوخت بار دیگر حادثه آفرید/ خسارت به ۵ خودرو و ۲۰ واحد مسکونی

مدیر عامل سازمان آتش نشانی کرمان گفت: در اثر انفجار سوخت قاچاق نگهداری شده در دو منزل در شهر کرمان، تحقیقات حاکی از آن است؛ که ۵ دستگاه خودرو و ۲۰ منزل مسکونی از پیامدهای نامطلوب ناشی از انفجار بامداد امروز، کم‌ و بیش خسارت دیده اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ابراهیم بابایی گفت: حوالی ساعت ۳:۴۰ امروز ۱۱ مردادماه ۱۴۰۲، انتشار گاز ناشی از بنزین (قاچاق سوخت) در فضای محصور یک منزل مسکونی، موجب انفجار و آتش‌ سوزی گسترده شد.

وی با بیان اینکه این انفجار در کوچه شماره ۲۹ خیابان «گلدشت» رخ داد، افزود: این انفجار علاوه بر آتش‌سوزی گسترده و خسارات قابل توجه، موجب فروریختن شیشه‌های برخی منازل اطراف و ایجاد رعب و وحشت شد.

مدیر عامل آتش نشانی کرمان با بیان اینکه شدت انفجار، به ترک‌خوردگی برخی ساختمان‌ ها منجر شد، گفت: این حادثه، درگیری همسایه‌ ها با فرد خاطی را به‌همراه داشت.

بابایی افزود: با توجه به حجم قابل توجه بنزین و بخارات قابل اشتعال موجود در محیط، این آتش‌ سوزی گسترده، موجب سوختن یک دستگاه خودرو و خسارت به دو واحد مسکونیِ طبقات فوقانیِ آن شد.

وی، خسارات ناشی از انفجار را که از منازل اطراف گزارش شده نیز قابل توجه و شدید دانست و گفت: مصدومیت‌ های ناشی از وقوع حادثه، به اظهارات همسایگان مربوط می‌ شود، که بنا بر اظهار برخی از آن‌ ها، سقوط و پرتاب اشیا از قبیل لوستر وغیره، در اثر موج انفجار، موجب صدماتی شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، به حضور ۱۵ آتش‌ نشان با ۴ دستگاه خودروی اطفایی و تجهیزات کامل، به‌ همراه برخی از مسئولان این سازمان برای مهار آتش اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه با تلاش آتش‌ نشانان، علاوه بر مهار آتش، عملیات لکه‌ گیری در فرایند مبارزه با آتش‌ سوزی نیز به پایان رسیده است.

بابایی اذعان داشت: با توجه به حجم قابل توجه سوخت(بنزین) باقی‌مانده در محل و خودرو، با حضور پلیس و انتقال امن خودرو به خارج از منطقه مسکونی و یا مکان مناسب دیگر، عملیات خاتمه یافت.

وی ادامه داد: تا انتقال خودروی حامل سوخت توسط پلیس، یک دستگاه خودروی اطفایی در محل حادثه در خیابان «گلدشت» حضور داشت.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی کرمان خاطرنشان کرد: بررسی همکارانی که به‌ منظور ثبت گزارش حادثه در محل حضور داشته‌اند و اطلاعات مورد نیاز را جمع‌ بندی کرده‌ اند، حاکی از این است که ۵ دستگاه خودرو و ۲۰ منزل مسکونی از پیامدهای نامطلوب ناشی از انفجار بامداد امروز، کم‌ و بیش خسارت دیده اند.

آتش‌ سوزی دوم همزمان با اوج آتش‌ سوزی در انفجار اول

بابایی، همچنین به آتش‌ سوزی دیگری همزمان با اوج عملیات در حادثه انفجار و حریق بنزین در خیابان «گلدشت» اشاره و اظهار کرد: در این حادثه نیز یک منزل مسکونی در خیابان «شهیدان ماهانی» دچار حریق شد که سه دستگاه خودروی اطفایی به محل اعزام شد.

وی افزود: آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان «شهیدان ماهانی» با تلاش آتش‌ نشانان مهار شد.

آتش نشانی کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha