واکنش وزارت بهداشت به ماجرای پذیرش پزشکان سهمیه‌ای در آزمون دستیاری

سخنگوی وزارت بهداشت نسبت به ماجرای پذیرفته‌شدن پزشکان سهمیه‌ای در آزمون دستیاری واکنش نشان داد و گفت: معیارهای سنجش صلاحیت علمی افرادی که از طریق سهمیه پذیرش می‌شوند، مشخص است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) اخیراً خبری در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر شده مبنی بر اینکه سهم قابل توجهی از پذیرفته شدگان آزمون دستیاری پزشکی (آزمون ورود به رشته‌های تخصصی پزشکی) از طریق استفاده از سهمیه‌هایی اعم از سهمیه مناطق محروم، اعضای هیئت علمی و رزمندگان و ایثارگران موفق به پذیرفته شدن در این آزمون شده‌اند؛ از همین رو، پدرام پاک‌آیین در واکنش به فهرستی از اسامی پزشکان متخصص سهمیه‌ای که در بعضی رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است، اظهار کرد: فایلی که از سوی یک رسانه در خصوص اسامی پزشکان متخصص سهمیه‌ای مورد اشاره قرار گرفته، هیچ ارتباطی به آزمون دستیاری امسال ندارد.

وی افزود: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص سهمیه دستیاری پزشکی به قانون عمل می‌کند و قانون‌گذار، خود معیارهای سنجش صلاحیت علمی افرادی را که از طریق سهمیه پذیرش می‌شوند، مشخص کرده است.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: تمام افرادی که در آزمون دستیاری تخصصی پذیرش می‌شوند صلاحیت‌های علمی لازم را حائز هستند و افرادی که فاقد صلاحیت علمی باشند، در هیچ دانشگاهی پذیرفته نمی‌شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha