کد خبر: 201973
۸ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۷
افزایش 60 درصدی کشت کنجد در کازرون

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: سطح زیر کشت کنجد در این شهرستان نسبت به سال گذشته افزایش 60 درصدی یافته و به حدود 800 هکتار رسیده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، حمید رشیدی بیان کرد: کشت کنجد در راستای کشاورزی حفاظتی از اوایل تیر ماه آغاز شد و تا اوایل مرداد ماه ادامه داشت و نسبت به سال گذشته 300 هکتار افزایش دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه قیمت قابل توجه دانه روغنی کنجد، نیاز آبی کم، دوره رشدی کوتاه، تناوب زراعی با غلات، کاشت بدون شخم و کاهش هزینه‌های عملیات خاک‌ورزی از جمله دلایل استقبال کشاورزان از کشت کنجد است، خاطرنشان کرد: بخش جره و بالاده قطب تولید این محصول در شهرستان کازرون است.

وی با اشاره به اینکه توسعه کشت کنجد در پایداری کشاورزی در مناطق خشک و نیمه خشک نقش بسزایی دارد، اضافه کرد: این کشت می‌تواند برای کشاورزان در آمدزایی و اشتغال مناسب را به همراه داشته باشد.

او افزود: باتوجه به نیاز کنونی کشور مبنی بر توسعه کشت و تولید دانه‌های روغنی، ضرورت دارد مانند سایر دانه‌های روغنی تمهیدات لازم جهت کشت و توسعه این محصول در دستور کار قرار گیرد و مهم‌تر اینکه ترویج استفاده از بذور جدید برای کشت مدنظر باشد.

رشیدی ابراز کرد: در سال زراعی جاری دو طرح آزمایشی کشت بذر مادری داراب 1 در سطح 1.5 هکتار با همکاری شرکت دانه‌های روغنی استان جهت تامین بذر در سال آینده و کشت کنجد ناشکوفا در سطح پنج هکتار در شهرستان کازرون انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha