آغاز بزرگترین مزایده خودروهای توقیفی کشور در کرمان

رئیس کل دادگستری استان کرمان از آغاز مرحله مزایده و فروش یک هزار و ۱۰ خودرو توقیفی توسط پارکینگ مرکزی شورای مبارزه با مواد مخدر کرمان تحت عنوان بزرگترین مزایده خودروهای کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ چندی پیش بازدید سرزده‌ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه از پارکینگ مرکزی خودروهای توقیفی و ضبط شده پرونده‌ های مواد مخدر در کرمان، رئیس کل دادگستری استان کرمان را مجاب کرد تا یک کارگروه تشکیل دهد.

این کارگروه شامل نمایندگان استانداری، ستاد مبارزه با مواد مخدر و دادگستری بود و هدف از ایجاد این کارگروه، مشخص کردن وضعیت خودروهای مرتبط با پرونده‌ های مواد مخدر بود، که در پارکینگ مرکزی کرمان نگهداری می شوند.

رئیس قوه قضائیه در این بازدید؛ از رئیس کل دادگستری استان کرمان درخواست کردند؛ که به صورت گام به گام گزارش تکلیف خودروهای توقیف یا ضبط شده در پارکینگ مرکزی کرمان را ارائه دهند.

این اطلاعات به ویژه برای کارگروه تشکیل شده بسیار حائز اهمیت است تا اقدامات لازم برای مزایده و فروش به بهترین نحو صورت پذیرند.

از زمان سفر رئیس دستگاه قضا به استان کرمان، کمتر از ۶ ماه زمان لازم بود، تا مرحله آماده‌سازی ۱۰۱۰ خودروی دیگر در این منطقه تکمیل شود.

این فراهم‌ سازی‌ ها به وسیله رئیس کل دادگستری استان انجام شده و حتی هم‌ اکنون بزرگترین مزایده خودروهای توقیف شده در استان کرمان در حال انجام می‌ باشد.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی رئیس کل دادگستری استان کرمان، در حاشیه بازدید از روند برگزاری مزایده خودروهای سبک و سنگین موجود در پارکینگ شورای مبارزه با مواد مخدر استان کرمان افزود: رییس قوه قضائیه در بازدید دی ماه سال گذشته از این پارکینگ بر تعیین تکلیف خودروها تاکید ویژه داشتند.

وی افزود: ضمن تشکیل کارگروه های تخصصی، اقدامات موردنیاز از جمله تعیین تکلیف پرونده قضایی، تعیین اصالت خودرو، قیمت گذاری و سایر اقدامات تخصصی انجام شد و بزرگترین مزایده خودروهای توقیف شده در استان کرمان در حال انجام است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، با بیان اینکه از مجموع خودروهای موجود در مزایده ۶۰ دستگاه خودرو سنگین و مابقی خودروهای سواری و باری است، تاکید کرد: این خودروها به مدت هفت روز در معرض مزایده قرار داده می شود، که یک روز به صورت الکترونیکی و ۶ روز به صورت حضوری بوده است و روزانه قریب به ۲ هزار نفر از اقصی نقاط کشور از این خودروها بازدید می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، ضمن بیان اینکه در قیمت گذاری کارشناسی این خودروها تاکید بر این بوده که صرفه و صلاح بیت المال حفظ شود، اظهار داشت: در این راستا همچنین به نحوی انجام شده که قیمت ها نزدیک به قیمت واقعی و انگیزه لازم برای خریداران وجود داشته و نیز مقرون به صرفه باشد.

وی با اشاره به اینکه با فروش این خودروها نیمی از خودروهای موجود در این پارکینگ ساماندهی می شود، خاطرنشان کرد: پس از برگزاری این مزایده، تاکید بر این است؛ که سایر خودروها نیز به صورت مستمر تعیین تکلیف شوند تا از دپو خودروها در پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان جلوگیری به عمل آید.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: سیاست بر این است؛ که تعیین تکلیف خودروها به نحوی انجام شود که این خودروها کمتر در پارکینگ بمانند، تا هم از بروز خسارت به خودروها جلوگیری و هم افرادی که برای خرید این خودروها مراجعه می کنند، از خودروهای با کیفیت تر و سالم تری بهره مند شوند.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، عنوان کرد: در جریان برگزاری این مزایده، مسئولین قضائی بر آن هستند؛ که نکات حیاتی مرتبط با خودروها رعایت شود. این نکات شامل اصالت خودروها، تعیین قیمت مناسب و انجام اقدامات کارشناسی است؛ تا خریداران بهترین گزینه‌ها را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی این بزرگترین مزایده، کاهش مدت نگهداری خودروها در پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است. با این اقدام می‌توان از بروز خسارت به خودروها جلوگیری کرد و همچنین افرادی که برای خرید این خودروها مراجعه می‌ کنند، از خودروهای با کیفیت‌تر و سالم‌ تری بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است؛ اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، فراجا، سپاه و قضات و مقامات قضایی در راستای برگزاری این مزایده انجام شده است. با همکاری این نهادها، اجرای موثرتر این رویداد تضمین می‌شود.

این اقدامات به نحوی خواهند بود، که تعیین تکلیف خودروها به صورت دقیق انجام شود؛ تا مشکلات ناشی از نگهداری طولانی مدت در پارکینگ مرکزی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر رفع گردد و مردم از این خودروها با کیفیت‌ تر بهره‌ مند شوند.

اداره کل دادگستری استان کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha