کد خبر: 201780
۳ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۹
ثبت بیش از ۵۳۰ زمین‌لرزه در تیرماه ۱۴۰۲

ثبت بیش از ۵۳۰ زمین‌لرزه در تیرماه ۱۴۰۲ توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از ثبت بیش از ۵۳۰ زمین‌لرزه در تیرماه ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در تیرماه ۱۴۰۲ تعداد ۵۳۸ زمین‌لرزه را ثبت کردند. این زمین‌لرزه‌ها در نواحی مختلف ایران و نواحی مرزی رخ‌داده و توسط شبکه‌های لرزه‌نگاری ثبت و تعیین محل شده‌اند. در تیرماه ۱۴۰۲ تعداد ۱۰ زمین‌لرزه با بزرگی بیش از ۴.۰ در داخل کشور توسط مرکز لرزه‌نگاری کشوری به ثبت رسیده است که بزرگ‌ترین آن‌ها زمین‌لرزه‌ای به بزرگی یکسان ۴.۹ در مقیاس امواج درونی زمین در موسیان واقع در استان ایلام در تاریخ هفتم تیر بوده‌داده است.

از لحاظ آماری ۴۶۴ زمین‌لرزه با بزرگی کوچک‌تر ۳، تعداد ۶۴ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۳و۴، و تعداد ۱۰ زمین‌لرزه با بزرگی بین ۴ و ۵ بوده‌است. استان آذربایجان‌غربی با ۶۴ زمین‌لرزه ثبت شده دستگاهی بالاترین آمار زمین‌لرزه ثبت شده در تیرماه ۱۴۰۲ را به خود اختصاص داده‌است و پس از آن استان‌های خراسان‌رضوی و سمنان به ترتیب با ۴۶ و ۴۰ زمین‌لرزه قرار دارند.

مرکز لرزه‌نگاری کشوری در تیرماه امسال ۱۳ زمین‌لرزه در استان تهران ثبت کرده‌است که بزرگترین آن‌ها با بزرگی ۳.۵ در مقیاس امواج درونی زمین در ری بوده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha