عربستان به ترکیه اجازه صادرات شیر، گوشت و عسل داد

اتحادیه صادرکنندگان دریای اژه (EIB) اعلام کرد که ۱۸ شرکت ترکیه ای مجوز صادرات شیر، گوشت قرمز و عسل از عربستان دریافت کردند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)اتحادیه صادرکنندگان دریای اژه (EIB) اعلام کرد که ۱۸ شرکت ترکیه ای مجوز صادرات شیر، گوشت قرمز و عسل از عربستان دریافت کردند.

به گزارش «الخلیج آنلاین» این اتحادیه روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرده که این تصمیم عربستان نخستین گام محسوس پس از سفر هفته گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و هیئت تجاری این کشور به عربستان است.

طبق این بیانیه، سینان کیزلتان، رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان ترکیه در بخش شیلات و محصولات دامی گفت: روابط سیاسی میان ترکیه و عربستان پیش از سال ۲۰۲۰ به طور پیوسته در حال بهبود بود و صادرات ماهی و محصولات دامی به عربستان حدود ۱۰۰ میلیون دلار بود.

وی افزود: با نزدیک شدن سیاسی کنونی ترکیه و عربستان، هدف ما افزایش ۱۰۰ میلیون دلاری یا بیشتر حجم صادرات به این کشور است.

کیزلتان اشاره کرد که ترکیه در بخش محصولات دامی از بهره وری بالایی برخوردار است و عربستان نیز یکی از مهمترین واردکنندگان مواد غذایی است و قدرت خرید بالایی دارد.

عمر بولاط، وزیر بازرگانی ترکیه در ۱۲ ژوئیه جاری گفت که حجم تبادل تجاری میان عربستان و ترکیه در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۳ به ۳.۴ میلیارد دلار رسید.

وی همچنین گفت که حجم مبادلات تجاری میان دو کشور که در سال ۲۰۲۲ به ۶.۵ میلیارد دلار رسید، در سال ۲۰۲۳ با سرعت فزاینده ای ادامه خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha