کرمان نقش‌ آفرینی خوبی در بازار لبنان می‌ تواند داشته باشد/ خرما، پسته و سرامیک بیشترین واردات کرمان به لبنان

معاون اقتصادی استاندار کرمان، با اشاره به به واردات سالانه ۱۹ میلیاردی لبنان، گفت: استان کرمان می‌ تواند در این بازار به خوبی نقش‌ آفرینی داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امیر حسن‌ زاده در کارگروه توسعه صادرات استان کرمان با حضور رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار شد؛ به واردات سالانه ۱۹ میلیارد دلاری لبنان اشاره و بیان کرد: استان کرمان می‌ تواند در این بازار به خوبی نقش‌آفرینی داشته باشد.

وی، روابط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دو کشور ایران و لبنان را دلیلی دیگر بر روابط تجاری و اقتصادی دانست و گفت: میانگین واردات کشور لبنان از ایران ۲۴ میلیون دلار بوده است، که در سال‌ های اخیر به ۱۱۲ میلیون دلار افزایش یافته است.

معاون اقتصادی استاندار کرمان، صنایع دستی استان را از آثار فاخر و منحصر به فرد توصیف کرد؛ که با دستان هنرمندان موفق این خطه تولید می‌ شوند و به ظرفیت صنایع دستی استان کرمان برای حضور در بازار کشور لبنان نیز اشاره داشت.

حسن‌زاده عنوان کرد: در کرمان به تیم اقتصادی اعتقاد داریم و در هر تصمیمی از اتاق بازرگانی، ادارات دولتی، بخش خصوصی، سیستم بانکی و حتی یک کارگر روزمزد را باید ببینیم و جلسات رفع موانع تولید و دیگر جلسات با این نگاه است.

وی با تاکید بر حضور پرقدرت کرمان در نمایشگاه شهریور ماه کشور لبنان گفت: تشکل کنسرسیوم صادراتی برای استان نیز در نشستی با اتاق بازرگانی دنبال می‌ شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمان بیان کرد: مزار شهید سلیمانی در این سال‌ ها شاهد حضور لبنانی‌ های زیادی است و این مسئله می‌ توان گردشگری مذهبی کرمان را نیز دنبال کرد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در لبنان به ظرفیت‌ ها، چالش‌ ها و نیازهای صادراتی دو کشور اشاره و عنوان کرد: اگر واسطه‌ ها حذف شوند، فرصت خوبی برای صادرات به لبنان داریم.

ابراهیم محمدرضازاده بیان کرد: ۷۰ درصد جمعیت این کشور مسلمان هستند و به همین دلیل اعتماد به کالای ایرانی و حلال بودن محصولات از نمونه‌ های مورد توجه لبنانی‌ ها است.

وی، ایجاد شرکت مدیریت صادرات، انبار توزیع کالای ایرانی، مرکز تجاری، کنسرسیوم صادراتی، تولید مشترک برای صادرات به کشورهای دارای مواقفقنامه تجارت آزاد با لبنان و ... از جمله راهکارهای ورود به بازار لبنان بیان کرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان عنوان کرد: کرمان به راحتی می‌ تواند به صادرات سالانه ۱۰ میلیارد دلار برای ۴۰ کالا و به مقصد ۵۰ کشور دست پیدا کند.

مهدی طبیب زاده گفت: در حال حاضر صادرات استان کرمان حدود ۳ میلیارد دلار است که با رفع مسائل و مشکلاتی چون تسهیل شرایط، تامین مالی ارزان و غیره به هدف ۱۰ میلیارد دلاری می‌رسد.

وی ابراز داشت: فرهنگ‌سازی و همراهی و سبک زندگی بازار هدف مورد توجه ماست، زمینه‌ های فعالیت‌های مستمر و خوب در لبنان وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: صادرات کرمان به کشور لبنان یک میلیون دلار در سال ۱۴۰۰ و در سه محصول خرما، پسته و محصولات سرامیکی بوده است، در حالی که کرمان می‌تواند ۵ میلیارد دلار اقلام مورد نیاز این کشور را تامین کند.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha