کد خبر: 201352
۲۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۵۲
چمران: شهردار تهران تغییر نمی‌کند

با توجه به تشکیل قرارگاه اجتماعی، آقای زاکانی توضیحاتی به رییس جمهور ارائه نمودند که با توجه به آگاهی ایشان در این حوزه قرار شد مشورت بیشتری بدهد، در ضمن شهردار همین حالا نیز در هیئت دولت حضور دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)مهدی چمران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای ششم در ابتدا با گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب اسلامی، با یادآوری رویدادهای مهم تقویم کشور به ۲۵ تیر ماه که بنام روز بهزیستی و تامین اجتماعی نامگذاری شده اشاره کرد و ضمن تبریک این روز به فعالان این حوزه گفت: امیدواریم که همه دست اندرکاران این حوزه بتوانند با تلاش بیشتر به موفقیت‌های روز افزون برسند، به ویژه سازمان بهزیستی که انتظار می‌رود در کنار هم افزایی بیش از پیش خود با کمیته امداد امام (ره) به نتایج و دستاوردهای خوبی در نیل به اهداف سازمانی شان دست یابند.

وی درادامه به سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان اشاره کرد و اظهار داشت: شورای نگهبان یکی از استوانه‌هایی است که پس از انقلاب شکل گرفت و مامور به نگهبان احکام و قوانین اسلامی و تطبیق آن با شرع و اصول اسلام شد ضمن اینکه شورای نگهبان علاوه بر این وظیفه ذاتی خود در انتخابات نیز مسئولیت‌هایی همچون تشخیص صلاحیت کاندیداها برای حضور در عرصه سیاسی کشور را دارد؛ از این رو ضمن تقدیر از تلاش‌های مسئولان این نهاد بزرگ این روز را تبریک گفته و برای آنان آرزوی توفیق داریم و امیدواریم در انتخابات پیش رو ثابت قدم در انجام ماموریت‌های قانونی خود باشند.

رییس شورای شهر تهران با ابراز تاسف از درگذشت شیخ عفیف نابلوسی، شخصیت مبارز جبهه مقاومت اسلامی لبنان که در ۲۳ تیرماه پس از طی یک دوره بیماری طولانی دعوت حق را لبیک گفت، این چهره را یکی از مقامات مورد وثوق جبهه اسلامی بود که از مبارزان سرسخت با رژیم جعلی اسرائیل برشمرد و در ادامه این ضایعه را به مردم لبنان به ویژه حزب الله لبنان تسلیت گفت.

چمران با اعلام اینکه درهفته گذشته گردهمایی‌هایی در شهر تهران و سایر شهرهای کشور با محوریت عفاف و حجاب برگزار شد، خاطر نشان کرد: برگزاری این گردهمایی‌ها در تاکید مردم پاکدامن و عفیف کشورمان بر رعایت حجاب و گسترش عفت و پاکدامنی در جامعه فعالیتی بر محور اسلام است و باید به این موضوعات دقت نظر بیشتری داشته باشیم ضمن آنکه باید بدانیم که ملت ما به طور کلی از قدیم مردمی عفیف و معتقد به قوانین مقررات دینی و پایبند به مبانی اسلامی بودند و هستند.

وی افزود: اگر در این مسیر خللی هم رخ دهد، امیدواریم با روشن بینی ها، روشنگری‌ها و تلاش‌هایی که باید در خصوص این حکم مهم اسلامی صورت گیرد به شرایط خوب و قابل قبولی در کشور اسلامی مان برسیم و بتوانیم بعنوان یک جامعه نمونه الگوی دیگران باشیم و ضرورت دارد نسل جوان را با مقوله عفاف و حجاب آشنا کنیم.

شهردار تهران تغییر نمی‌کند/ تشویق بیشتر در نوسازی بافت فرسوده

مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گزارش حوزه حمل و نقل شهرداری ارائه خواهد شد، اظهار کرد: آخرین برنامه‌های اجرا شده در این حوزه توسط معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه طرحی در خصوص بافت فرسوده به شورا آمد که بررسی‌های زیادی روی آن انجام شد، خاطرنشان کرد: برای تشویق بیشتر در بافت فرسوده تغییراتی ایجاد خواهد شد؛ به طوریکه در گذشته وقتی ۱۵۰ متر تجمیع می‌شد مالکان ۸۰ درصد جایزه دریافت می‌کردند که به ۱۲۰ متر تقلیل پیدا می‌کرد، حالا با اختصاص ۱۰۰ درصد تخفیف به تجمیع واحدهای ۲۰۰ متری نیز به ۱۵۰ متر رسید تا تعداد بیشتری از واحدها با هم تجمیع شوند، متاسفانه هنوز به فرهنگ تبدیل نشده و باید تلاش کنیم که تجمیع افزایش پیدا کند.

چمران با اشاره به جلسه با مسئولان قوه قضاییه، تصریح کرد: ملاقات‌ها بر اساس برنامه‌ای است که در راستای جلسه با رئیس قوه انجام شده بود و قرار بر این شد که کارگروه‌های تخصصی برگزار شود و روز گذشته جلسه‌ای را با کارگروه پژوهش برگزار کردیم و جلسه‌ای نیز با رئیس کل ثبت اسناد و املاک را خواهیم داشت تا صدور سند در بافت فرسوده تسریع شود.

وی با بیان اینکه انتصابات یک ساله است خود جای بحث دارد، یادآور شد: حکمی که در حال حاضر صادر شده قرار بوده که یک ساله نباشد و تا پایان دوره باشد، انتصابات طبیعی است، هریک از اعضای شورا نظری دارند بنابراین از کل شورا نظرخواهی نشده است، البته شورا دخالتی در این زمینه ندارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین تصریح کرد: در برخی شهرها سطح کافی برای ساخت و ساز وجود دارد، اما ساخت و ساز صورت نگرفته است؛ در تهران نیز در برخی خیابان‌ها ساختمان‌هایی با وضعیت نامناسبی داریم که مایه آبروریزی است و باید نوسازی شود لذا در زمین‌های جدید که تاسیسات نیاز دارد، نباید ساخت و ساز شود بلکه باید بافت فرسوده را نوسازی کرد، مباحث اقتصادی و گرانی مصالح باعث شده همه نتوانند بسازند. ما هم اگر زمین بدهیم چه کسی می‌خواهد تاسیسات تامین کند.

وی تاکید کرد: تهران را به گوشت قربانی تبدیل کرده و به شهرهای اطراف دادند؛ مرتضی گرد روستایی از بخش آفتاب است که به منطقه ۱۹ چسبیده و دیگر فضایی وجود ندارد، قیام‌دشت به میدان بسیج چسبیده و جای توسعه ندارد.

چمران گفت: با توجه به تشکیل قرارگاه اجتماعی، آقای زاکانی توضیحاتی به رییس جمهور دادند و قرار شد مشورت بیشتری بدهد، شهردار همین حالا نیز در هیئت دولت حضور دارد و تغییر جایگاهی انجام نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha