کد خبر: 201289
۲۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳
بوکس ایران هیچ آینده‌ای ندارد

مربی بوکس ایران با بیان اینکه بوکس ایران شرایط خوبی ندارد گفت: نمی‌توان تنها با بودجه دولتی این رشته را اداره کرد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت(طبنا)علی مظاهری در گفت‌وگو با مهر، درباره وضعیت بوکس ایران گفت: از زمانی که حسینی به عنوان سرپرست فدراسیون بوکس انتخاب شد دیگر با او ارتباطی ندارم. اگرچه مدت‌هاست در مسائل بوکس هم دخالتی نمی‌کنم اما همیشه واقعیت‌ها را گفتم و با کسی تعارف ندارم. از همان روزی که شورای فنی تشکیل شد اولین کسی که به آن انتقاد کرد من بودم و معتقدم این شورا فرمایشی است. متأسفانه این سیاست کثیفی است که عده‌ای از قهرمانان را جمع می‎‌کنند و وقتی کارشان راه افتاد دیگر سراغی از قهرمانان نمی‌گیرند و آن گروه هم کنار می‌رود.

در بوکس یک نفر تصمیم‌گیرنده شد

مربی بوکس ایران اظهار داشت: وقتی شورای فنی تشکیل شد و صورت جلسه آن هم در فدراسیون موجود است، قرار بود شورای فنی در تمامی امور مربوط به انتخاب مربی دخالت داشته باشد و به تمرینات تیم ملی نظارت داشته باشد. اما در عمل کاملاً همه چیز برخلاف قول و قرارها اتفاق افتاد، یک نفر تصمیم‌گیرنده شد و مابقی هیچکدام حقی برای اظهارنظر نداشتند. فدراسیون بوکس برنامه‌محور نیست بنابراین این راه به مقصد نمی‌رسد.

فدراسیون بوکس کاملاً بی‌برنامه است

مظاهری عنوان کرد: از همان زمان که دیدم در شورای فنی نظرات ما اعمال نمی‌شود و اصلاً کسی هم به آن توجهی نمی‌کند از این شورا کناره‌گیری کردم. الان هم با مسئولان فدراسیون در ارتباط نیستم. زمانی که احدی به عنوان سرمربی نوجوانان انتخاب شد به من پیشنهاد داد در کنار او باشم اما به خاطر مشغله‌هایی که دارم آن را قبول نکردم. البته یک جلسه در انتخابی تیم ملی نوجوانان شرکت کردم و کاملاً بی‌برنامگی را در آن رقابت‌ها دیدم. متأسفانه فدراسیون حتی نمی‌داند چطور مربی را دعوت کند. در واقع این فدراسیون هیچ برنامه‌ای ندارد و اگر با همین فرمان جلو بروند، قطعاً چهار سال دیگر را نمی‌بینند و بوکس از بین می‌رود.

سرپرست فدراسیون مشاوران خوبی ندارد

مظاهری با انتقاد از مشاوران سرپرست فدراسیون بوکس عنوان کرد: حسینی را باید رئیس فدراسیون بوکس بنامیم که متأسفانه اصلاً مشاوران خوبی ندارد. زمانی که دوستان در انتخابات ثبت نام کردند، همان موقع به آن‌ها گفتم اگر قرار باشد تنها از بودجه‌ای که دولت در اختیار فدراسیون‌ها می‌گذارد، امور مربوط به فدراسیون را دنبال کنند، بهتر است اصلاً به این عرصه ورود نکنند چون قطعاً به سال اول نمی‌کشند. بودجه فدراسیون ناچیز است و نمی‌توان با آن بوکس را اداره کرد. در حال حاضر بوکس کرمانشاه در ایران حرف اول را می‌زند اما زمانی که بودجه‌ای در اختیار استان‌ها گذاشته نشود نمی‌توان انتظاری هم از آن‌ها داشت.

استان‌ها تا چه زمانی می‌توانند به بوکسورها انگیزه دهند؟

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان با پنج نفر در اردوی تیم ملی کار را جلو ببریم. مگر بوکسورها چند سال فقط می‌توانند در استان‌های خودشان کار کنند و هیچ زمانی در تیم ملی حضور پیدا نکنند؟ مگر یک استان تا چند سال می‌تواند این بوکسورها را حفظ کند؟ زمانی بوکس پیشرفت می‌کند که بوکسورها انگیزه داشته باشد. با این وضعیت اقتصادی نمی‌توان مربیان خوب را جذب کرد که با مبلغ ناچیزی کار کنند، در نتیجه بوکس این شرایط را پیدا می‌کند.

بوکس ایران هیچ آینده‌ای نخواهد داشت

مربی بوکس ایران خاطرنشان کرد: من به صراحت می‌گویم بوکس ایران هیچ آینده‌ای نخواهد داشت. وقتی در اردوی تیم ملی ۱۳ تا ۱۴ بوکسور حضور دارند اما تنها ۵ نفر برای مسابقات اعزام می‌شوند، تکلیف بقیه چه خواهد شد؟ فدراسیون برای انگیزه دادن به این نفرات چه کاری انجام می‌دهد؟ من از برخی دوستان خواهش می‌کنم اگر توانایی ارائه فدراسیون را ندارند کنار بکشند و با آینده این رشته بازی نکنند. با بودجه ۴ یا ۵ میلیاردی که فدراسیون از وزارت دریافت می‌کند، تنها دو سفر می‌توان رفت و مابقی آن را باید از جای دیگر تأمین کنند بنابراین اگر دوستان توانایی این کار را ندارند کنار بکشند تا افراد شایسته روی کار بیایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha