کد خبر: 200805
۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
 بیش از ۵۷۰۰ حاجی به کشوربازگشتند

رئیس ستاد عملیات مکه از بازگشت ۵۷۶۱ حاجی ایرانی در قالب ۳۸ کاوران با ۲۴ پرواز از طریق فرودگاههای مدینه و جده به میهن اسلامی خبرداد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری سلامت(طبنا)در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که غروب سه شنبه (۱۳ تیرماه) به ریاست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در مکه برگزار شد، غلامرضا رضایی افزود: تاکنون ۶۱۵۸ زائر مدینه بعد در قالب ۴۴ کاروان از مکه راهی شهر پیامبر شده اند و تعداد زائران حاضر در مکه سه شنبه شب به ۷۴۹۸۱ نفر خواهد رسید.

وی افزود: در راستای عمل کردن به توصیه مقام معظم رهبری درخصوص کاهش مدت سفر حج تلاش های مختلفی صورت گرفت و در حال حاضر با ۳۳ پرواز فوق العاده که از ۱۴ تا ۱۷ ذی الحجه از طریق فرودگاه مدینه به مقصد کشورمان انجام می شود ۷۶۰۰ زائر به کشور بازخوهند گشت و با این اقدام سه روز طول سفر حجاج کاهش می یابد.

وی در ادامه گزارش مشروحی از روند عملیات حج در ایام تشریق و مشکلات و نواقص در مشاعر مقدسه ارائه کرد و گفت: با هدف سرعت بخشیدن به امور و ارزیابی فعالیت های صورت گرفته ، همه گروهها ملزم شده اند که گزارش آسیب شناسی خود را تا روز چهارشنبه ارائه دهند.

این جلسه با گزارش ستاد بحران عملیات حج از نتایج نظرسنجی انجام شده از زائران در حوزه خدمات اجرایی ادامه یافت و سرپرست حجاج ایرانی در برخی موارد تذکراتی داد و خواستار ارائه راهکارهای مناسب برای افزایش رضایتمندی زائران بویژه در بخش تغذیه شد.

در ادامه این جلسه حسین اسماعیلی مدیر بازرسی بعثه مقام معظم رهبری گزارشی از بررسی های انجام شده در مورد هتل های محل اسکان زائران، انتقال بخشی از حجاج ایرانی با قطار از مکه به مدینه و لزوم توجه بیشتر به کیفیت غذا ارائه کرد و مرتضی نصراللهی مسئول واحد حمل و نقل درون شهری مکه مکرمه نیز ازنحوه ارائه خدمات به زائران بعد از ایام تشریق گزارش داد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در پایان این نشست خواستار انعکاس مشکلات مسیر بازگشت زائران ایرانی از رمی جمرات و نواقص دربرخی چادرهای منا به مسئولان ذی ربط عربستان شد تا برای حج آینده مرتفع شود.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی سریع و مناسب به زائران در خصوص خدمات ارائه شده در بخش های مختلف تاکید کرد و از رئیس سازمان حج و زیارت و مدیر دفتر نمایندگی این سازمان درعربستان خواست که موضوع مطالبات از شرکت مطوفی حجاج ایران در سال گذشته را با جدیت پیگیری و تا هفته آینده به نتیجه برسانند.

وی تاکید کرد: این حق زائر است و باید استیفاء و به صاحب آن بازگردانده شود.

منبع:مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha