ایران در بخش سلامت قوی‌ترین در منطقه است

عین‌اللهی گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه سلامت قوی‌ترین در منطقه است و در بسیاری از شاخص‌ها فاصله بسیار زیادی با منطقه داریم.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)«بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح بیمارستان کنارک با بیان اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران علاوه بر قدرت نظامی، قدرتی نرم است، اظهار داشت: امروز در حوزه پزشکی در ایران اسلامی حرف‌های بسیاری برای گفتن داریم.

وی بیان کرد: عقب افتادگی تاریخی در حوزه بهداشت و درمان جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد، اما حرکت در توسعه بهداشت و درمان آغاز شده است و کل مشکلات حوزه بهداشت و درمان این استان را براساس اولویت پیگیری و حل می‌کنیم.

وزیر بهداشت گفت: بیمارستان کنارک به عنوان اولین بیمارستان نیروی دریایی در سیستان و بلوچستان و حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با زیربنای ۱۳ هزار و ۲۰۰ مترمربع و ظرفیت ۹۶ تخت بستری توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران احداث و توسط وزارت بهداشت و درمان تجهیز شده است.

وی افزود: این بیمارستان شامل بخش‌های مختلف جراحی، دندانپزشکی، سی تی اسکن، رادیولوژی، فیزیوتراپی، آزمایشگاه، کلینیک تخصصی و اورژانس است که علاوه‌ بر ارائه خدمات به کادر و خانواده کارکنان ارتش به جمعیت ۱۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کنارک و زرآباد نیز ارائه خدمت می‌کند.

عین اللهی اظهار کرد: سبک زندگی امروز، یکی از مشکلات در جامعه ما است و باید مردم با رعایت این اصول زندگی خود در حوزه بهداشت را تضمین کنند.

افزایش ۴۰ درصدی در حوزه دانش بنیان

وی با اشاره به اینکه با شروع دولت رئیسی، در بحث دانش بنیان ۴۰ درصد افزایش داشتیم، خاطرنشان کرد: امروزه یک نکته مشترک در همه سازمان‌ها و ارگان‌ها داشتن ایران قوی و سالم و توجه ویژه به مناطق کمتر برخوردار در اولویت بهداشت و درمان است.

به گزارش دفاع‌پرس، بیمارستان کنارک با حضور بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش، استاندار سیستان و بلوچستان در منطقه سوم دریایی کنارک افتتاح شد.

وزیر بهداشت همچنین از بیمارستان‌های چابهار و کنارک بازدید و بر حل مشکلات پیش روی حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد.

منبع:دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha