کد خبر: 200709
۱۳ تیر ۱۴۰۲، ۷:۲۳
بیمه رایگان برای پنج دهک جمعیتی

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس از گسترش خدمات رایگان برای شمار بیشتری از دهک‌های جمعیتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس،مدیرکل بیمه سلامت استان فارس گفت: بیمه رایگان برای پنج دهک جمعیتی به صورت رایگان ارایه می‌شود و این در حالی است که دهک ششم تا نهم به ترتیب معادل ۲۰ تا ۵۰ درصد در پرداخت حق بیمه مشارکت خواهند داشت.

علی محمد جعفرپور با تاکید بر این موضوع که دهک بندی خانوارها بر اساس طبقه بندی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی صورت می‌گیرد، گفت: در گذشته فقط دهک‌های اول تا سوم از بیمه رایگان بهره مند می‌شدند که براساس آیین نامه جدید دهک‌های چهارم و پنجم نیز مشمول این طرح شدند.

وی با تشریح جزییاتی از این آیین نامه گفت: بر اساس این مصوبه دهک ششم تا نهم به ترتیب معادل ۲۰ تا ۵۰ درصد در پرداخت حق بیمه مشارکت خواهند داشت و دهک دهم که در سقف طبقه بندی وزارت کار و تعاون قرارداد به منوال گذشته حق بیمه را به صورت کامل پرداخت می‌کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان فارس با اشاره به این موضوع که افراد فاقد پوشش بیمه در شهرهای با جمعیت بالاتر از بیست هزار نفر مشمول این آیین نامه می‌شوند، افزود: افرادی که نتیجه آزمون وسع آن‌ها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام نشده می‌توانند از بیمه سلامت همگانی رایگان ایرانیان برای یکبار به مدت یکماه بهره‌مند شوند.

وی اجرای این مصوبه را زمینه ساز بهبود وضعیت سرانه سلامت جامعه دانست و افزود: این آیین نامه زمینه ارایه خدمات بیمه‌ای رایگان برای اقشار کم برخوردار جامعه را تقویت کرده و گام مهمی در راستای برقراری عدالت اجتماعی محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha