کد خبر: 200540
۹ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸
قیمت کاهش بهای سکه و طلا در بازار

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اشاره به تداوم روند کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلای داخلی و تشدید رکود حاکم بر این بازار، از کاهش ۴۵۰ هزار تومانی قیمت سکه و حدوداً ۳۰ هزار تومانی بهای هر گرم طلای ۱۸ عیار طی یک هفته اخیر خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری سلامت(طبنا)در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، علیرغم اینکه اعیاد را در پیش داشتیم اما کاملا بازار در رکود بود و این رکودی که از ابتدای سال بر بازار حاکم شد، در صنف طلا و جواهر پابرجاست و طی چند هفته اخیر بیشتر و تشدید شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اعلام کرد: در مجموع از ابتدای هفته تا پایان آن، ۱۳ دلار کاهش اونس جهانی طلا را داشتیم که در حال حاضر ۱۹۰۸ دلار است. در بازارهای داخلی نیز نوسانی در بازار ارز وجود نداشت؛ تقاضا نیز در بازار به شدت کاهش پیدا کرده و تقریبا سطح معاملات به صفر رسیده است؛ بنابراین روند کاهشی قیمت‌ سکه و طلا در بازار دیده شد.

وی افزود: در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) هر قطعه سکه تمام طرح جدید در مجموع با ۴۵۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته ۲۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام قدیم با ۱۰۰ هزار تومان کاهش بها نسبت به ابتدای هفته، ۲۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان قیمت داشت. نیم سکه با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۱۵۰ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته به ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی در این هفته تغییر قیمتی نداشته و در آخرین روز این هفته، شش میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تعیین قیمت شده است.

بذرافشان خاطر نشان کرد: در مجموع در هفته‌ای که گذشت، هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۹ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته، روز گذشته هفته را با دو میلیون و ۳۴۸ هزار تومان به ازای هر گرم به پایان برد. حباب سکه نیز در این هفته کاهش میانگین ۲۵۰ هزار تومانی در مجموع هفته داشته است؛ در حال حاضر هر قطعه سکه حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارای حباب است.

رئیس اتحادیه طلا جواهر تهران، تصریح کرد: بازار سکه و طلا باتوجه به آنکه عید قربان را پشت سر گذاشتیم و عید غدیر را پیش‌رو داریم، اما شرایط چندان مناسبی ندارد و رکود و کاهش تقاضا در حال تشدید است. از ابتدای سال شرایط رکود وجود داشته اما طی هفته‌های اخیر، همانطور که اشاره شد، بیشتر شده است؛ امیدواریم که در هفته‌های آینده رونق به این صنعت و بازار بازگردد.

به گفته او، در حال حاضر بازار در ثبات نسبی خوبی قرار دارد و قیمت‌ها طی ماه‌های گذشته به ثبات خود رسیده است؛ دیگر افزایش یا کاهش چندان خاصی در بازار بعید است، لذا مردم منتظر کاهش یا افزایش خاصی نباشند و باتوجه به اینکه دیگر التهاب در بازار وجود ندارد، می‌توانند چنانچه قصد خرید یا فروش سکه یا مصنوعات طلا دارند، معاملات خود را به راحتی انجام دهند.

منبع:ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha