تشریح جزئیات سفر رئیس جمهور به استان کرمان

استاندار کرمان ضمن اشاره به سفر رئیس جمهور به استان کرمان، جزئیات و اهداف این سفر را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار با اشاره به جزئیات سفر آیت‌الله رئیسی به استان کرمان گفت: رئیس جمهور روز جمعه ۹ تیر ماه به همراه وزیر نیرو به کرمان سفر می‌ کند.

وی با بیان اینکه این سفر یک روزه خواهد بود و سفر رسمی هیئت دولت محسوب نمی‌ شود، افزود: هدف از این سفر افتتاح چند پروژه در استان کرمان است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه یک بسته آبرسانی برای حل تنش آبی در استان کرمان برنامه‌ ریزی شده است، خاطرنشان کرد: اولین پروژه آبرسانی قابل افتتاح، آبرسانی به شهرهای بم و بروات است؛ که هم اکنون آب در خط جاری شده و آماده بهره‌ برداری است.

دکتر فداکار با بیان این مطلب که برای افتتاح این پروژه مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، ابراز داشت: خط انتقال آب به بم و بروات با ظرفیت هزار لیتر بر ثانیه است؛ که فعلا بر اساس نیاز دو شهر، ۲۵۰ لیتر بر ثانیه آن به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان داشت: پروژه انتقال آب به شهرهای ‌کرمان و رفسنجان از خط صنعت نیز به سرعت در حال پیشرفت است و نیمی از پروژه لوله‌ گذاری شده است و خط انتقال آب شرب از سد جیرفت به شهرهای جیرفت و عنبرآباد نیز به سرعت در حال انجام است.

استاندار کرمان گفت: نیروگاه بوتیا با ظرفیت ۴۵۰ مگاوات نیز که ۳۲۰ مگاوات آن مربوط به بخش گازی است، آماده افتتاح و بهره‌ برداری قرار دارد.

فداکار تصریح کرد: اعتبار این پروژه مبلغ ۱۶ هزار میلیارد تومان است؛ که بخش گاز آماده افتتاح و بخش بخار آن تا پایان تابستان به بهره‌ برداری می رسد.

وی با بیان این مطلب که با افتتاح پروژه‌ های مذکور بخشی از تنش آبی استان حل خواهد شد، متذکر شد: پروژه‌ هایی که مربوط به کرمان است در چند ماه اخیر کلنگ‌ زنی شده است، کار به سرعت در حال پیشرفت بوده و تا پایان سال و حداکثر اوایل سال آینده به بهره‌ برداری می‌ رسد.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha