۳۷۰ هزار دانش آموز در پایگاه های تابستانی ثبت نام کردند

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام ۳۷۰ هزار دانش آموز در پایگاه‌های تابستانی تاکنون خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت (طبنا)اصغر باقرزاده در خصوص آغاز به کار پایگاه‌های تابستانی گفت: شعار تابستان امسال تربیت بدون توقف است. هدف ما ارائه موقعیت‌های تربیتی توسط همه نهادها، خانواده‌ها و مدارس است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: خوشبختانه از ابتدای خرداد تا امروز ۲۵ هزار پایگاه در حدود ۲۰ درصد مدارس کشور همراه با هزار کانون فرهنگی تربیتی در آموزش و پرورش و هزار پایگاه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهرها و مناطق مختلف ثبت شده است. ثبت پایگاه‌ها تا هفتم تیرماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان تا ۱۵ تیر فرصت دارند در این پایگاه‌ها ثبت نام کنند؛ گفت: امکان ثبت نام از طریق درگاه خدمات آموزش و پرورش به نشانی https://my.medu.ir وجود دارد که با مراجعه به این سایت، خانواده‌ها و دانش آموزان عزیز و هر کس که مایل است از پایگاه‌های تابستانی با خبر شود و رشته‌ها را ببیند و مکان‌ها و زمان برگزاری را ببیند شرکت کند. تا این لحظه ۳۷۰ هزار دانش آموز در این پایگاه‌ها ثبت نام کردند

باقرزاده با بیان اینکه تمام پایگاه‌هایی که در سامانه نورینو ثبت می‌شوند باید مبلغی را که به عنوان شهریه و یا کمک شهریه عنوان می‌کنند ثبت کنند؛ گفت: لذا نظارت قطعاً برای آنها در نظر گرفته می‌شود. برخی از برنامه‌ها و فعالیت‌های پایگاه‌ها رایگان است اما به جهت اینکه رویکرد ما آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای است و این آموزش‌ها احتیاج به ابزار آلات یا تجهیزات خاصی دارد و نیازمند مربیان متخصص است قطعاً برای پایگاه شهریه در نظر گرفته می‌شود اما به هیچ وجه این شهریه به صورت کاملاً اختیاری نیست که هر پایگاهی هرچه میزان مایل بود شهریه دریافت کند سقفی برای شهریه‌ها وجود نداشته باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: توصیه ما به والدین و خانواده‌ها این است که از پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش استفاده کنند که هم نزدیک به منزلشان باشند و هم از مربیان و معلمان مطرح و مناسب و مورد تأیید آموزش و پرورش استفاده می‌شود. همچنین از اعداد و ارقامی که در پایگاه ثبت می‌شود مطمئن باشند شهریه‌های غیر متعارف و نامتعارف وجود ندارد.

منبع:مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha