وزارت بهداشت به برگزاری دوره‌های آموزش زیبایی واکنش نشان داد

سرپرست مرکز ملی آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی گفت: وزارت بهداشت هیچ مجوزی برای برگزاری کلاس در حوزه زیبایی نداده است و حتی مجوزی برای استفاده از دستگاه‌های لاغزی نیز صادر نکرده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا) آرمین شیروانی سرپرست مرکز ملی آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای علوم پزشکی در واکنش به برگزاری برخی دوره‌های آموزشی زیبایی توسط جهاد دانشگاهی اظهار داشت: برخی از دوره‌های آموزشی جهاد دانشگاهی مورد تأیید وزارت بهداشت است اما برگزاری دوره‌های زیبایی مورد تأیید وزارت بهداشت نیست.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی از شرکت‌های تجهیزات پزشکی نیز اقدام به برگزاری دوره‌های زیبایی می‌کنند اظهار داشت: برگزاری دوره‌های آموزشی توسط شرکت‌ها نیز مطلقا مورد تأیید وزارت بهداشت نیست. وزارت بهداشت برای برگزاری و تأیید دوره‌های آموزشی استانداردهای خاصی را تعیین می‌کند و استانداردها به سازمان‌ها و دانشگاه‌ها ابلاغ می‌شوند و بر این اساس شرکت‌ها و مؤسسات آموزشی که به دنبال برگزری دوره آموزشی هستند می‌توانند دوره خود را طراحی کنند و پس از آن باید از وزارت بهداشت مجوز برگزاری بگیرند.

برگزاری دوره‌های آموزشی توسط شرکت‌ها مطلقا مورد تأیید وزارت بهداشت نیست

شیروانی با اشاره به اینکه یک مؤسسه اگر اقدام به گرفتن مجوز از وزارت بهداشت کند تا بتواند دوره برگزار کند و در حوزه علوم پزشکی کار کند به این معنا نیست که می‌تواند همه دوره‌ها را برگزار کند بلکه برای برگزاری هر دوره باید مجوز جداگانه دریافت کند. برخی دوره‌های جهاد دانشگاهی نیز مورد تأیید ما نیست و این مراکز بدون مجوز اقدام به برگزاری دوره آموزشی می‌کنند.

مجوز موسسه را احراز هویت کنید

وی گفت: در حال حاضر یک سری دوره مصوب داریم که مؤسسات اقدام به برگزاری آن می‌کنند و برخی نیز با همان نام اقدام به برگزاری دوره می‌کنند که مورد تأیید ما نیست. متقاضیان شرکت در دوره‌ها برای اینکه اطلاع یابند کدام مؤسسه بر اساس استانداردهای ما در حال فعالیت هستند باید در گواهی که به آن‌ها اهدا می‌شود نام و لوگوی مرکز ملی آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای وزارت بهداشت ثبت شده باشد.

همه دوره‌های طب سنتی و تغذیه نیز مصوب وزارت بهداشت نیست

شیروانی با بیان اینکه همه دوره‌های طب سنتی و تغذیه نیز مصوب وزارت بهداشت نیست افزود: برای برگزاری دوره سه جایگاه قایل هستیم که یکی، مسوولین علمی برگزاری دوره است. این افراد متخصص باشند و مورد تأیید جامعه علمی باشند. گروه دوم مربیان هستند که باید برای تدریس از مهارت کافی در حوزه مورد نظر داشته باشد و تجربه کافی داشته باشد. تأیید این موضوع بر عهده دانشگاه علوم پزشکی است.

سرپرست مرکز ملی آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای ادامه داد: افرادی که ارزیابی مهارت‌آموز را انجام می‌دهند نیز باید از تخصص کافی برخوردار باشند و همچنین افرادی صلاحیت افراد تأییدکننده مربیان باید توسط دانشگاه تأیید شده باشد. به طور کلی وزارت بهداشت هیچ مجوزی در حوزه زیبایی نداده است و حتی مجوزی برای استفاده از دستگاه‌های لاغزی نیز صادر نکرده است. مواردی که در حیطه تغذیه نیز صدور مجوز انجام شده است موارد حرفه‌ای آموزش بوده است و ما مجوزی برای آموزش دستگاه لاغری یا نسخه پیچی انجام نمی‌دهیم.

وی تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده تخلفات، تخلفات را به دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه اعلام کنند تا برخورد لازم با افراد متخلف صورت گیرد.

منبع:مشرق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha