ممانعت دستگاه قضایی استان کرمان از بیکاری ۹ هزار نیروی کار

رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: سال گذشته از بیکار شدن حدود ۹ هزار کارگر و تکنیسین در استان جلوگیری شده و ده‌ ها واحد تولیدی که در آستانه تعطیلی بوده اند، به عرصه تولید بازگشته اند. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار استاندار کرمان و معاونان استاندار با اعضای شورای قضایی استان که به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: هنوز غبار مظلومیت از چهره شهید بهشتی زدوده نشده است.

وی افزود: این شهید همچنان ناشناخته است و نسل جدید با روحیه و تفکرات ناب این شهید بزرگوار آشنا نیستند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بیان کرد: رهبری و نقش امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی بی‌ بدیل است، اما افراد متفکری مانند شهید بهشتی، شهید مطهری و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز افکار امام را در جامعه تبیین کردند و نقش موثری در پیروزی و شکل‌گیری این نظام داشتند.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: شکل‌ گیری حکومت اسلامی یک ایده بود و مشابهی هم در تاریخ نداشت و نیازمند این بود که این ایده در بین مردم جا بیفتد و تبیین و اجرایی شود و ایده‌پردازان انقلاب اسلامی بسیار تلاش کردند، تا این ایده در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی، ایده‌ پردازی قوی و انسانی مدیر، مدبر، دنیادیده و مسلط به زبان‌های مختلف بود و توانست ارتباط خوب قضایی و حقوقی با خارج کشور بگیرد و توانست در حوزه‌های مختلف بسیار نقش آفرینی کند و در تدوین قانون اساسی نقش ایشان بسیار برجسته است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که در ۷ تیرماه ۷۳ تن از بهترین یاران امام و خدمتگزاران صدیق مردم به فیض عظمای شهادت رسیده اند، یاد و خاطره شهید دکتر بهشتی را گرامی داشت و افزود: شهید بهشتی از بزرگ‌ ترین ایده پردازان انقلاب اسلامی ایران و نیروی اجرایی، مدیر، مدبر، دنیا دیده و مسلط به چندین زبان بود.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی ، ابراز داشت: امام خمینی(ره) همچنین شهید بهشتی را مامور بازسازی قوه قضاییه کرد و او به‌ خوبی از عهده این کار برآمد و امروز قوه قضاییه به اعتراف دوست و دشمن به‌ عنوان یک قوه موثر و در انجام ماموریت ها هم موفق هست.

وی تصریح کرد: سند تحول، اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در دستور کار قوه قضاییه است و برای تحقق فرمایشات رهبری برنامه‌ ریزی شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر اینکه امروز قوه قضاییه به عنوان یک قوه بسیار تاثیرگذار و در اجرای ماموریت‌ های خود موفق است، بیان کرد: این قوه هم اکنون بر اساس سند تحول قضایی، اسناد بالادستی و سیاست‌ های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به صورت برنامه محور حرکت می‌کند.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: قوه قضاییه تمامی سیاست‌ های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی را به صورت ویژه در اولویت کاری خود قرار دارد و این برنامه‌ها براساس شرایط استان ها، بومی سازی و اجرایی شده است و از این رو دستاوردهای بسیار خوبی نیز داشته ایم و برنامه‌ های پیشگیری از وقوع جرم در حال تاثیرگذاری است و ثمرات آن را می‌ بینیم.

وی عنوان کرد: یکی از ثمرات این است که؛ در ۷ جرم از ۱۰ جرم اول استان کرمان کاهش داشته‌ ایم و این نشان دهنده این است که؛ سیاست‌ های پیشگیرانه قوه قضاییه به‌ خوبی پیش رفته است.

نماینده قوه قضاییه در استان کرمان، با اشاره به اینکه اقدامات قوه قضاییه در حوزه اقتصاد مقاومتی به نحو مطلوبی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بخشی دادستان عمومی و انقلاب کرمان اقدامات خوب و فعالانه‌ای در حوزه‌ های مختلف از جمله حمایت از رشد تولید انجام می‌ دهد.

حجت الاسلام حمیدی ، افزود: روسای حوزه های قضایی دادستان‌ های استان کرمان به صورت ویژه به حوزه حمایت از مسائل اقتصادی و اشتغال ورود کرده‌ اند و ده‌ ها واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفته است و از بیکار شدن حدود ۹ هزار نفر در بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ استان کرمان جلوگیری شده است و ده‌ها واحد تولیدی که در آستانه تعطیلی بوده اند، به عرصه تولید بازگشته اند.

وی، با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌ های قوه قضاییه، کنترل ورودی پرونده‌ ها به قوه قضاییه است، تاکید کرد: طی پارسال توفیقات نسبی در این حوزه داشته ایم و در یک سال اخیر ۶۲۳ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی شده است، که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نداشته ایم و این امر به معنای اثرگذاری اقدامات انجام شده در این حوزه است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه تلاش می‌ کنیم که نرخ ورودی پرونده‌ ها به دستگاه قضایی را منفی کنیم، بیان کرد: با هدف اجرای سیاست‌ های پیشگیری از وقوع جرم، برنامه‌ های بسیار خوبی تدوین و اجرایی شده است و امروز شاهد نتایج این اقدامات هستیم.

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: طی پارسال دیدارهای مردمی مسئولان قضایی استان کرمان ۱۲۳ درصد افزایش داشته است و دیدارهای مردمی به صورت مستمر در سه شنبه هر هفته برگزار می‌ شود.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha