سهم بیماران از پول ویزیت در طرح پزشک خانواده

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ویزیت بیماران رایگان است و اگر کسی از مسیر ارجاع به بیمارستان برود برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز ۹۵ درصد هزینه درمان بیمار را بیمه پرداخت کرده و بیمار فقط ۵ درصد پرداخت می‌کند.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت(طبنا)از اردیبهشت سال جاری دور جدید و اصلی اجرای طرح پزشکی خانواده برای ارائه خدمات مطلوبتر به بیماران در ۵۷ شهر کشور آغاز شد. در این طرح بیماران با مراجعه به مراکز سلامت شهری و روستایی تحت ویزیت پزشک عمومی قرار می‌گیرند و در صورت نیاز به مراکز سطح ۲ و ۳ ارجاع داده می‌شوند.

سعید کریمی در پاسخ به این پرسش که چه مشوقی برای پزشکان و ماما ها در طرح پزشکی خانواده در نظر گرفته شده است؟، بیان داشت: برای اینکه پرکردن سامانه مربوط به مراجعه بیماران وقت گیر است، پیشنهاد دادیم مشوق دولتی به پزشک و مرکزی که بیمار ارجاعی را می‌پذیرد، ارائه شود.

وی ادامه داد: برای بیمار نیز فرانشیز را کاهش دادیم؛ به طوری که در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ویزیت بیماران رایگان است و اگر کسی از مسیر ارجاع به بیمارستان برود برای شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر نیز ۹۵ درصد هزینه درمان بیمار را بیمه پرداخت می‌کند و بیمار فقط ۵ درصد پرداخت می‌کند.

منبع:قدس آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha