افزایش تعاملات تجاری ایران با آمریکای لاتین

سخنگوی دولت در حاشیه اولین همایش "روایتگران پیشرفت" اظهار داشت: تعاملات تجاری ما با کشورهای آمریکای لاتین تا چهار برابر افزایش داشته و با سفرهای اخیر رئیس جمهور ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علی بهادری جهرمی در حاشیه اولین همایش "روایتگران پیشرفت" که به میزبانی استان کرمان برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نگاه دولت آیت‌ الله رئیسی از ابتدا پیگیری متوازن سیاست خارجی با نگاه به همه ظرفیت‌ های جهانی و در همه نقاط جهان بوده است.

وی افزود: طبیعتا کشورهایی که شرکای مطمئن، پایدار و دیرینه‌ ای برای جمهوری اسلامی و ملت ایران بودند؛ در حوزه همکاری‌ ها به ویژه اقتصادی قابل اعتمادتر هستند.

دبیر هیات دولت، عنوان کرد: نگاه دولت سیزدهم در دیپلماسی با کشورهای همسایه به این دلیل است؛ که دیرینه بلندمدتی از همکاری‌ ها و روابط دیپلماتیک در حوزه‌ های اقتصادی و غیراقتصادی با همسایگان خود در نقاط مختلف مرزی داشته است.

بهادری جهرمی ادامه داد: دیرینه تجاری و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، یادآور همکاری‌های اقتصادی و تجاری پایدار و بلندمدتی مانند مسیر جاده ابریشم است؛ که شرق و غرب عالم را به هم وصل می‌ کرده و به نوعی تعامل تجاری برای همه سودآور بوده است.

وی تصریح کرد: نگاه دولت سیزدهم، زنده کردن و فعال کردن این مسیرهای همکاری سیاسی و تجاری و سایر مسیرهای دیپلماتیک با نگاه و سنت‌ های ایران اسلامی است.

سخنگوی دولت سیزدهم اظهار داشت: یکی از نکات و نتایج سیاست و نگاه دیپلماسی دولت سیزدهم یعنی توجه ویژه به ظرفیت‌ های منطقه، این است که به واسطه فعال شدن ظرفیت‌های روابط دو و چندجابه میان کشورهای همسایه، می‌شود تعاملات گسترده‌ای را برای حفظ، توسعه و تقویت امنیت منطقه، افزایش ثبات در منطقه، پایداری تعاملات بین‌ المللی، اثرگذاری مشترک کشورهای منطقه در حوزه‌ های جهانی و روابط مختلف در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که شاهد هستیم، توسعه پیدا کند.

بهادری جهرمی افزود: اکنون ما شاهد یکی از بزرگترین کنگره‌ های جهانی مسلمانان یعنی حج تمتع هستیم، قوت‌ بخشی و انسجام‌ بخشی به کشورهای مسلمان و منطقه در امثال چنین اقدامات و رویه‌ هایی حتما نتیجه روش‌ها و حرکت‌های دولت سیزدهم خواهد بود.

وی بیان کرد: در حوزه آمریکای لاتین، علاوه بر سوابق همکاری نزدیکی بین ملت ها، نگاه‌ های مقاومت نیز یکی بوده و از تحریم‌ های غیرقانونی و ظالمانه مشترکی رنج می‌ برند.

سخنگوی دولت اظهار داشت: تعاملات تجاری ما با کشورهای آمریکای لاتین تا چهار برابر افزایش داشته و با سفرهای اخیر رئیس جمهور ادامه خواهد داشت.

بهادری جهرمی خاطرنشان ساخت: دولت سیزدهم از روز اول نشان داده که در سطح عالی یعنی رئیس جمهور در میان مردم و در برهه‌ های مختلف بوده است. گوش دولت همیشه شنوا بوده و هست، چرا که نقد برای همه ما قابل استفاده برای شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha