پرداخت ۳۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بخش کشاورزی در زنجان

مدیریت شعب بانک کشاورزی استان زنجان گفت:  در سال گذشته در استان زنجان تسهیلاتی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال توسط این بانک به بیش از ۳۰ هزار نفر در سطح استان زنجان پرداخت شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، اصغر احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان با بیان اینکه بانک کشاورزی در ۲۱ خرداد ماه ۱۳۱۲ تاسیس شده است و در طی این ۹۰ سال فراز و فرودهای مختلفی داشته است، اظهار کرد: این بانک به عنوان بانک کشاورزی در خدمت تمامی مردم ایران و تمامی آحاد جامعه است.

وی با بیان اینکه این بانک گستره خدماتش به تمامی مرزهای ایران برمیگرد، افزود: در صورت فراهم شدن شرایط و نبود تحریم های ظالمانه بر اساس قابلیت ها و توانمندی ها و دانش لازم میتواند در عرصه بین الملی حضور داشته باشد و خدمات ارائه دهد که برآیند این خدمات منجر به رشد تولید، رونق تولید و تحقق شعار سال خواهد بود.

مدیریت شعب بانک کشاورزی با بیان اینکه این بانک به عنوان بانک تخصصی تامین مالی بخش استراژیک کشاورزی است، بیان کرد: در حال حاضر با ۱۴۰ نوع خدمت در سراسر کشور و استان در خدمت مردم جامعه هستیم که خوشبختانه با جلب اعتماد مردمی توانستیم در مسیر تولید و آبادانی و رونق کشور نقشی را ایفا کنیم.

احمدی با بیان اینکه بانک کشاورزی در سال گذشته در بخش تسهیلات رشد ۷۰ درصدی را تجربه کرد، اظهار کرد: ۱۸۰ همت به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تسهیلات در سطح کشور پرداخت شده است که از این مقدار در استان زنجان تسهیلاتی بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال به بیش از ۳۰ هزار نفر در سطح استان زنجان پرداخت شده است که این میزان نسبت به سال ماقبل آن رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه بانک کشاورزی استان زنجان سال گذشته در بخش تسهیلات رشدی فراتر از کشور را داشته است، افزود: در سال گذشته در سیستم بانکی استان میزان رشد تسهیلات شبکه بانکی ۵۰ درصد بوده که خوشبختانه عملکرد بانک کشاورزی زنجان ۲ برابر رشد نسبت به سایرین در تامین مالی را داشته است.
این مسئول با بیان اینکه هدف فقط در حوزه تامین مالی نبوده بلکه در یک حوزه مهم نقش ارزشمند در امنیت کشاورزان و بهبود وضعیت این قشر دارد، بیان کرد: ابزار کاری کارآمد در این حوزه صندوق بیمه محصولات زارعی و کشاورزی است.

احمدی با بیان اینکه سال گذشته در مجموع بیش از ۶۰ درصد تامین مالی بخش کشاورزی در استان را به تنهایی بانک کشاورزی انجام داده است،اظهار کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه سایر بانک ها باید سالیانه ۱۵ درصد از منابع خود را در بخش کشاورزی هزینه کنند ولی در سال گذشته عملکرد استان در حدود پنج درصد بوده است.

وی بادبیان اینکه ماهیت که ماهیت بخش کشاورزی و فعالیت های این حوزه متفاوت تر از سایر بخش ها است، افزود: بانک کشاورزی ریسک های بیشتر اقتصادی و متنوع تری نسبت به سایر بخش ها دارد .

مدیریت شعب بانک کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه این بانک علاوه بر تامین مالی بخش کشاورزی مسئولیت های اجتماعی متعددی را نیز انجام میدهد افزود: در سطح استان سال گذشته بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه برای ازدواج ، فرزندآوری، جوانی جمعیت، اشتغال زایی کمیته امداد، بهزیستی و مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha