جایگاه عضو مامایی در پرونده‌های انتظامی پزشکی قانونی خالی است

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان با بیان اینکه ماماها در بررسی پرونده‌های دادسرا انتظامی  در پزشکی قانونی عضو ندارند، گفت: در خصوص جایگاه عضو مامایی در پرونده‌های انتظامی پزشکی قانونی رایزنی‌هایی صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری سلامت طبنا زنجان، محمد مَحرمی در مراسم گرامیداشت روز ماما با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی پیگیر مسائل صنفی ماماها است و برنامه دوره هشتم نیز کلید خورده است، اظهار کرد: سعی خواهیم کرد تا پایان دوره که دو سال و نیم مانده است بتوانیم این را به صورت مرکزی و استانی محقق کنیم.

وی با بیان اینکه نظام پزشکی زنجان پیگیر موارد صنفی و حمایتی ماماها می‌باشد، گفت: پذیرش بسته‌های خدمات راهبردی و مامایی، تعریف ارزش نسبی برای ماماها برای زایمان‌های طبیعی، حضور ثابت نماینده مامایی در ستاد اجرایی پزشک خانواده که جای آن خالی هست از جمله مواردی است که سعی داریم حتماً آن را مطرح کنیم.

رئیس نظام پزشکی استان زنجان،با بیان اینکه ماماها در بررسی پرونده‌های دادسرا انتظامی در پزشکی قانونی عضو ندارد، گفت: به همین علت متخصصین زنان ما در دادسرا حضور پیدا می‌کنند و نظر می‌دهند که باز در خصوص جایگاه عضو مامایی در پرونده‌های انتظامی پزشکی قانونی رایزنی‌هایی صورت پذیرفته تا نماینده‌ای از سوی صنف ماماها از پرونده انتظامی گروه مامایی بتواند دفاع کند.

محرمی در ادامه با بیان اینکه ترویج زایمان طبیعی و کاهش سزارین که از طریق گروه صنفی و بخش خصوصی گروه مامایی در حال پیگیری است، افزود: همچنین اجرای کامل قانون سختی کار، عضویت ماماها در نظام ارجاع. از جمله مواردی هست که نظام پزشکی به دنبال اجرایی شدن مناسب آن‌هاست.

وی با اشاره به راه اندازی غریب الوقوع انجمن علمی مامایی در استان گفت: مشارکت علمی مناسب ماماها در این انجمن‌های علمی می‌تواند دستاوردهای خوبی برای زنان و دختران سرزمینمان در پی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در این راستا پس از ایجاد انجمن از نکته نظرات نخبگان جامعه مامایی برای افزایش حرکت رشد و جوانی جمعیت در این انجمن‌ها و تشکلات صنفی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha