بهبود زیرساخت ها و سرانه آموزشی در جنوب استان کرمان

استاندار کرمان، وضعیت زیرساخت‌ ها در جنوب استان را نسبت به گذشته مطلوب عنوان و بیان کرد: سرانه آموزشی در جنوب کرمان بهبود پیدا کرده است، همه شهرستان‌ های جنوب گاز کشی شده است؛ اما همچنان باید تلاش کرد تا وضعیت بهتر بشود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار پیش از ظهر جمعه ۱۵ اردیبهشت در دیدار با کانون فارغ التحصیلان دانشکده صدا و سیمای قم، گفت: در بحث فیلمنامه و متون نمایشنامه‌ ای نیازمند محتوای متناسب با فرهنگ بومی هستیم.

وی با اشاره به اینکه کرمان بزرگترین استان کشور و دارای ۲۳ فرمانداری است، افزود: علیرغم اینکه ظرفیت‌ های استان بسیار گسترده است، اما اداره آن نیز کار سختی است.


استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌ های مهم استان کرمان، بیان کرد: کرمان یک استان چهار فصل است، در حوزه معادن به عنوان بهشت معادن کشور محسوب می‌ شود و در بخش فولاد نیز قطب فولاد کشور هستیم‌.

فداکار، با بیان این مطلب که در بخش مس، علیرغم برداشت پنجاه ساله آن اما تنها ۹ درصد مس، برداشت شده است، ابراز داشت: اینها ظرفیت‌ های خدادادی استانی و ملی است، که باید از آنها استفاده کرد، از طرف دیگر در صورت ایجاد فرآوری، ارزش افزوده مس می‌ تواند تا هشت برابر افزایش پیدا کند.


وی با اشاره به اینکه مس به تنهایی حدود دو برابر شرکت‌ گل‌ گهر سود سالیانه دارد، عنوان کرد: در جنوب کرمان تنوع معدنی زیادی داریم که در شمال استان موجود نیست و در این زمینه می‌ توان به معدن طلا، کرومیت، تیتانیوم و غیره اشاره کرد.

استاندار کرمان، با بیان این مطلب که بیشترین صادرات غیر نفتی استان مربوط به پسته و مغز پسته است، اظهار داشت: زندگی مردم در استان وابسته به محصول پسته است، همچنین محصول دوم استراتژیک استان خرما است که در شرق استان محوریت دارد و در جنوب کرمان نیز وجه غالب محصولات گلخانه‌ ای است که بیشتر به کشور روسیه صادر می‌ شود.


فداکار، با اشاره به ظرفیت حوزه گردشگری استان کرمان، افزود: استان دارای ۷ اثر ثبت جهانی و ۷۳۰ اثر ثبت ملی است، که ظرفیت گردشکری خوب برای استان محسوب می‌ شوند.

استاندار کرمان به ظرفیت گردشگری مرقد مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان اشاره و عنوان کرد: استان کرمان دارای صد دانشگاه آموزش عالی، چهار دانشگاه علوم پزشکی بوده و این در حالی است که در اوایل انقلاب غالب پزشک‌ ها از خارج از کشور می‌ آمدند.

فداکار با اشاره به پنج فرودگاه فعال و دو خط ریلی در سطح استان، افزود: یکی از مشکلات استان کرمان وجود زیاد اتباع بیگانه و عبور اتباع غیرمجاز است.

وی؛ وضعیت زیرساخت‌ ها در جنوب استان را نسبت به گذشته مطلوب عنوان و خاطرنشان کرد: سرانه آموزشی در جنوب کرمان بهبود پیدا کرده است، همه شهرستان‌ های جنوب گازکشی شده است؛ اما همچنان باید تلاش کرد تا وضعیت بهتر بشود.

بهبود زیرساخت ها و سرانه آموزشی در جنوب استان کرمان

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha