تا پایان شهریور ماه سال جاری کل استان زنجان زیر پوشش پزشک خانواده قرار می گیرد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان، با بیان اینکه اعتبارات لازم توسط دولت برای اجرای طرح پزشک خانواده در نظر گرفته شده است، گفت: در فاز یک اجرای این طرح شهرستان خدابنده انتخاب شده است که امیدواریم تا پایان شهریور ماه سال جاری کل شهرستان های استان تحت پوشش پزشک خانواده قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، مشهود تقی لو ظهر روز دوشنبه(۱۱ اردبهشت ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه در رابطه با پوشش همگانی سلامت در ارائه خدمات ۱۰۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش مراکز و پایگاه های
جامع سلامت و..هستند، اظهار کرد: عزم دولت در درجه اول این است که زیر ساخت های پزشک خانواده اجرا شود که یکی از این زیرساخت ها نیروی انسانی است که در این راستا وزارت بهداشت طبق برنامه ریزی ها در فاز های مختلف با جذب و بکارگیری نیرو ها این موضوع تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: زیر ساخت دیگر نیز تامین فضای فیزیکی است که در این راستا ۲هزار پروژه بهداشتی فقط در حوزه بهداشت برای ایجاد زیرساخت اجرای طرح پزشک خانواده در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زنجان در ادامه با بیان اینکه از ۲ هزار پروژه در سطح کشور به استان زنجان ۴ پروژه پیش بینی شده بود که قبلا تکمیل شده بود و فقط نواقصات برطرف شد، بیان کرد: در این راستا طی رایزنی ها ۴۷ پروژه برای استان تعریف شد و فاز یک اعتبارات دریافت و هزینه شد و پروژه ها شروع شدند که خوشبختانه پیشرفت پروژه ها برای تامین زیرساخت ها در استان جز استان های پیشرو در مقوله تامین زیرساخت ها پیگیری میشود.

تقیلو با بیان اینکه اعتبارات لازم توسط دولت در اجرای طرح پزشک خانواده در نظر گرفته شده است و نگران اعتبارات برای اجرای این طرح نیستیم، افزود: در این موضوع برای راحتی مردم و راحتی کار از جهت اجرای طرح پزشک خانواده در فاز یک از هر استان یک شهرستان منتخب برای اجرای طرح است، که شهرستان خدابنده و قیدار در فاز یک انتخاب شد که در فازهای بعدی خرمدره، ابهر و زنجان و... اجرا خواهدشد که امیدواریم تا پایان شهریورماه سال جاری کل شهرستان های استان تحت پوشش پزشک خانواده قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: هدف از اجرای طرح پزشک خانواده این است که هر شهروند یک مراقب سلامت داشته باشد، تا مراجعات مازاد و غیر ضروری به بیمارستان که معضل است که موجب هزینه درمان بالا می‌شود جلوگیری شود.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران سالمندی در کشور گفت:
در کشور ما پیش بینی میشود که جمعیت سالمندی طی ۲۰ سال دوبرابر شود که در کشورهای همسایه ما ۱۰۰ سال طول خواهد کشید که نشان دهنده این است که حتما باید توجه ویژه ای به این موضوع شود.

تقیلو با بیان اینکه در استان زنجان توجه ویژه ای در امتداد فرمان رهبری بر جوانی جمعیت و مقابله با سقط جنین در نظر گرفته ایم افزود: یکی از اقدامات در این خصوص اجرای طرح نفس در استان بود که تا پایان فروردین سال جاری از ۲۳۱ مادر باردار دارای جنین سالم شناسایی شده که با جدیت خواستار سقط جنین بود که طی مداخلات دانشگاه ۲۲۸ نفر منصرف قطعی شدند که تاکنون
۲۷ نوزاد از طرح نفس متولد شدند.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha