ماهنشان و ایجرود نیازمند راه اندازی پایگاه های امداد و نجات جاده ای است

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، گفت: منطقه پری و قره درق شهرستان ماهنشان و همچنین  شهرستان ایجرود در استان  نیاز به پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر برای امدادرسانی در حوادث دارد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان، مرتضی خاتمی در دیدار با سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان، اظهار کرد: منطقه پری و قره درق شهرستان ماهنشان نیاز به پایگاه امداد و نجات جاده ای هلال احمر برای امدادرسانی در حوادث دارد.

وی افزود: در شهرستان ایجرود نیز نیازمند ایجاد پایگاه امداد و نجات جاده ای هستیم که با توجه به درخواست های انجام شده تاکنون این مهم محقق نشده که نیازمند است هلال احمر استان زنجان پیگیری های لازم در این خصوص را انجام دهد.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هلال احمر حوزه تخصصی کمیسیون بهداشت و درمان است که انتظار داریم از جمعیت هلال احمر کشور منتفع شده و توجه ویژه ای انجام شود.

خاتمی برتوجه بر این حوزه ها بر اساس آمایش سرزمین تاکید کرد و گفت: ایجاد پایگاه های امداد و نجات بر اساس این طرح انجام شود.

موفقیت هلال احمر استان زنجان مستلزم افزایش درآمد است

در ادامه این دیدار حکمت اله هاشمی سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان ، گفت: برنامه هایی که در راستای اهداف هلال احمر می باشد با ظرفیت نیروی انسانی با انگیزه و متخصص اجرایی خواهیم کرد و قطعا نمایندگان مجلس با توجه به موقعیت قانونی که دارند در پیشبرد این اهداف در استان زنجان تاثیر گذار خواهند بود.

وی افزود: هلال احمر این استان به لحاظ ظرفیت های فضای فیزیکی منسجم نیست که موفقیت در همه حوزه های این مجموعه مستلزم افزایش درآمد است،که با ایجاد درآمد، کمک قابل توجهی در ارائه خدمات صادقانه به هموطنان در استان زنجان خواهد کرد.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان، خاطر نشان کرد: برای درآمدزایی به جمعیت هلال احمر استان زنجان برنامه داریم که به حتم در برنامه ۶ ماهه محقق خواهد شد.

هاشمی با اشاره به اینکه با اقدامات انجام شده مانع تعطیلی مرکز توانبخشی هلال احمر شده ایم، گفت: نیروهای توانمند و مجرب در بخش ارتز و پروتز به عنوان داوطلب در این بخش فعال هستند و برای هموطنان در این حوزه نیز خدمات ارائه می شود.

وی به تحول در بخش درمانگاه هلال احمر اشاره کرد و ادامه داد: مدیریت این حوزه تغییر یافت و به لحاظ موقعیت جغرافیایی و کاهش هزینه های هموطنان، درمانگاه شبانه روزی می شود.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه برای حوادث برنامه داریم گفت: ارتباط با فرمانداران قوی و غنی خواهد شد چرا که جزو نیروهای تاثیرگذار در حوادث شهرستان ها هستیم.

هاشمی افزود: همچنین توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای در سطح استان زنجان نیز بر اساس آمایش سرزمینی خواهد بود.

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha