مطالعات پدافند غیر عامل در پروژه نهضت ملی مسکن انجام شده است

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان، گفت: در احداث واحدهای نهضت ملی مسکن مطالعات پدافند غیر عامل انجام شده و حریم گسل در جانمایی ،طراحی ،برنامه ریزی و مکان یابی، در نظر گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،مسلم کرمی با اشاره به وجود ۳۶ دستگاه شتاب نگار زلزله در استان زنجان اظهار کرد: از سال ۹۸ افزایش تعداد ایستگاه‌های شتاب نگار و بروزرسانی دستگاهها در استان، شتاب بیشتری گرفته است.


وی با بیان اینکه از سال ۹۹ به بعد هم نصب دستگاه‌های نسل جدید بر خط در استان زنجان شروع شده است، افزود: موضوع نصب دستگاه‌های شتاب نگار از طرف مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی است، پیگیری می شود.

۵ دستگاه نسل جدید شتاب نگار در مراکز مورد نیاز استان زنجان نصب شد

رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل راه و شهرسازی زنجان افزود: خوشبختانه در سال گذشته پنج دستگاه نسل جدید شتاب نگار توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی که زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در مراکز مورد نیاز استان نصب شد و همچنین برخی از دستگاه‌های شتاب نگار زلزله قدیمی جا به جا شدند.

کرمی، بر لزوم افزایش دستگاه‌های شتاب نگار زلزله در استان تاکید کرد و بیان داشت: امسال نیز پیگیری های لازم از مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی،جهت بروز رسانی و نصب دستگاههای جدید در استان انجام خواهد شد.

وی از وجود دو نوع نسل دستگاه شتاب نگار زلزله در استان خبر داد و افزود: دستگاه شتاب نگار زلزله آنالوگ از نسل قدیمی و دستگاه‌های برخط نسل جدید می‌باشند.

این مسئول با بیان اینکه پدافند غیرعامل اقدامات غیر مسلحانه است که سبب کاهش آسیب پذیری نیروی انسانی، ابنیه، تجهیزات، تاسیسات، شریان‌های حیاتی و عملیات مخرب دشمن در کشور می‌شود، خاطر نشان کرد: باید مقوله مهم پدافند غیر عامل در جامعه نهادینه شود تا در مواقعی که بحران رخ می دهد، رعایت الزامات باعث تسهیل در مدیریت بحران شود.

کرمی افزود: در احداث واحدهای نهضت ملی مسکن مطالعات پدافند غیر عامل انجام شده و حریم گسل در جانمایی، طراحی، برنامه ریزی و مکان یابی در نظر گرفته می شود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha