سهم ۱۴ درصدی فراجا در حوزه پیشگیری از سرقت ها

فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۷ سازمان ۱۷۷ وظیفه را در حوزه پیشگیری از سرقت بر عهده دارند و ۱۴ درصد این وظایف با فراجا است، گفت: ورود موثر همه دستگاه ها به موضوع پیشگیری از سرقت مطالبه رهبر معظم انقلاب، مردم و فرمانده فراجا است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار" عبدالرضا ناظری"در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به اینکه یکی از اولویت های فراجا در سال جاری مقابله جدی با سرقت است، گفت: در کرمان حداقل ۵۶۰ واحد گشتی به طور شبانه روزی تلاش می کنند؛ تا سهم ۱۴ درصدی مجموعه انتظامی در پیشگیری از سرقت به بهترین شکل ممکن محقق شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۷ سازمان ۱۷۷ وظیفه را در حوزه پیشگیری از سرقت بر عهده دارند و ۱۴ درصد این وظایف با فراجا است، افزود: ورود موثر همه دستگاه ها به موضوع پیشگیری از سرقت مطالبه رهبر معظم انقلاب، مردم و فرمانده فراجا است.

فرمانده انتظامی استان کرمان؛ با اشاره به نقش و سهم اتباع بیگانه در آمار جرائم و ضرورت تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اتباع؛ تصریح کرد: لازم است پرونده های مهم در زمینه جرائم خشن اتباع نیز به صورت ماهانه رسیدگی شود.

سردار ناظری، تصریح کرد: در حوزه سرقت ها بیشتر افرادی که دستگیر شده اند؛ سارقان زیر ۱۸ سال هستند که این افراد به سبب برخی مسائل دوباره به چرخه جرم باز می گردند.

وی تعیین تکلیف کارگاه های ضایعاتی به منظور پیشگیری از سرقت ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: در مجموع در سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۶ درصد در حوزه سرقت های مهم کاهش داشته ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: توسعه سامانه های پایش تصویری در شهرستان ها، اجرای دستورالعمل پیشگیری از سرقت و مسئول سازی سایر سازمان ها، تعیین تکلیف کارگاه های ضایعاتی، جمع آوری معتادین متجاهر، راه اندازی پارکینگ ها در سطح شهر و ترغیب مردم به استفاده از آنها، تعیین نگهبان برای اجرای ساختمان های در حال ساخت، حمایت از مجرمان پس از آزادی از زندان و توجه به معیشت مردم به ویژه در جنوب و شرق استان از جمله راهکارهای مد نظر پلیس جهت پیشگیری از سرقت است.

سردار"ناظری"یادآور شد: در بین این موارد یکی از موضوعاتی که در حوزه پیشگیری از سرقت بارها بر آن تاکید داشته ایم؛ لحاظ استاندارهای امنیتی برای ساختمان ها و اماکن تجاری و مسکونی در زمان اعطای پروانه های ساختمانی است؛ که باعث خواهد شد، مالکان و بهره برداران به تقویت زیرساخت های امنیتی املاک خود توجه بیشتری داشته باشند.

پلیس کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha