عجیب اما واقعی؛ استادیوم آزادی آب رفت/ بزرگترین استادیوم ایران هر روز کوچکتر از دیروز!

کوچک شدن ورزشگاه آزادی برای دربی مهم و حساس پایتخت این سوال را مهمتر و پررنگ‌تر از قبل مطرح می‌کند که در این شرایط چرا نباید پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا حذف شود؟

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت،ورزشگاه آزادی که روزگاری به عنوان «ورزشگاه یکصد هزار نفری» در بین اهالی فوتبال شهرت داشت، بعد از گذشت حدود ۵۰ سال از عمرش به جایی رسیده که تنها ۱۵ هزار نفر را برای دربی تهران در خود جای می‌دهد!

علاقمندان قدیمی استقلال و پرسپولیس دربی‌هایی را به یاد دارند که حتی روی دیوارهای طبقه دوم ورزشگاه و روی دکل‌های نور ورزشگاه تماشاگر می‌نشست تا یکی از جذابترین بازی‌های فوتبال ایران را تماشا کند.

حالا و در آستانه برگزاری یکصدمین دربی تهران از سوی نایب رئیس فدراسیون فوتبال اعلام شده است که فقط ۱۵ هزار نفر می‌توانند به ورزشگاه آزادی بیایند و یکی از حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های استقلال و پرسپولیس را ببینند.

منصور قنبرزاده در مورد دلیل اختصاص کم تعداد تماشاگران برای دربی گفته است: «با توجه به شرایط بازسازی ورزشگاه آزادی، بر اساس تصمیم اتخاذ شده مجوز حضور ۱۵ هزار تماشاگر صادر شده است.»

عجیب اما واقعی؛ استادیوم آزادی آب رفت/ بزرگترین استادیوم ایران هر روز کوچکتر از دیروز!

طبق گزارشی که پیش از این با عنوان (آزادی در خطر) در گروه ورزشی خبرگزاری مهر منتشر شد، وضعیت سازه‌ها و سکوهای ورزشگاه آزادی به ویژه در طبقه دوم خطرناک و نگران کننده است. به همین خاطر براساس تأکیدی که مقامات و دستگاه‌های مختلف داشته‌اند، استفاده از طبقه دوم ممنوع است و هیچ تماشاگری حق ندارد در این طبقه حضور پیدا کند.

از سوی دیگر بخشی از طبقه اول هم به دلیل عملیات تخریب و بازسازی بدون استفاده مانده و با وجود گذشت ماه‌ها از آغاز به کار عمرانی چند سکو، هنوز اقدام مفیدی برای آماده شدن این بخش صورت نگرفته است.

عجیب اما واقعی؛ استادیوم آزادی آب رفت/ بزرگترین استادیوم ایران هر روز کوچکتر از دیروز!

با این شرایط اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم به حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا بگیرد زیاد نباید تعجب کرد چرا که ورزشگاه آزادی از سوی سرخپوشان به عنوان ورزشگاه محل میزبانی این تیم از رقیبان آسیایی معرفی شده است.

پرسش اصلی این است؛ ورزشگاهی که برای مهمترین بازی تهران و یکی از حساس‌ترین دیدارهای لیگ برتر در هفته‌های پایانی، ظرفیت ۱۵ هزار نفری از ۱۰۰ هزار نفر را دارد، آیا می‌تواند استانداردهای لازم از سوی کنفدراسیون آسیا را داشته باشد که به پرسپولیس اجازه شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را بدهد؟

منبع:خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha