۹۳ درصد زکات پرداختی زنجانی ها صرف رفع مشکلات  نیازمندان شده است

مدیرکل کمینه امداد استان زنجان ، با بیان اینکه سال گذشته ۵۹ میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان زکات در سطح استان زنجان جمع‌آوری شد، گفت: ۹۳ درصد این زکات جمل آوری صرف رفع مشکلات نیازمندان و مابقی برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان،روح اله صالحی روز سه شنبه در جلسه شورای زکات استان زنجان با ارائه گزارشی از اقدامات شورای زکات استان در سال گذشته اظهار کرد: در راستای توسعه و ترویج فرهنگ پرداخت زکات از ظرفیت ۲۰۷ مُبَلغ استفاده شده است و ۲۷ نشست تخصصی در این حوزه نیز برگزار شد.

وی تصریح کرد: همچنین برگزاری جشنواره ملی زکات با حضور ۱۰ استان، برگزاری آیین شکرگزاری در روستای دولت آباد شهرستان ابهر و انعقاد تفاهم‌نامه بین کمیته امداد کشور و استانداری زنجان در قالب ترویج فرهنگ پرداخت زکات را از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه در سال گذشته ۵۳۰ روستا با محوریت دبیرخانه شورای استان، نسبت به پرداخت زکات اقدام کردند، افزود: در نتیجه ۵۹ میلیارد و ۷۵۵ میلیون تومان زکات از این تعداد روستا در سطح استان جمع‌آوری شد.

صالحی، اظهار کرد: با جمع آوری این مقدار زکات در استان شاهد تحقق ۱۳۸ درصدی نسبت به برنامه پیش بینی شده را در سال گذشته شاهد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ۹۳ درصد زکات از جمع‌آوری شده در امور محرومان و کمک به نیازمندان و ۷ درصد از زکات جمع‌آوری شده نیز برای ساخت پروژه‌های عام‌المنفعه در استان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به ساخت و مرمت ۲۵ پروژه و ۷۱ مسکن محرومین از محل زکات مشارکتی در سال گذشته افزود: سال گذشته قریب به ۸۰ هزار خدمت در سرفصل‌های درمانی، تهیه جهیزیه، امور تحصیلی، ساخت و تعمیر مسکن و کمک معیشت از محل زکات بر اساس نیات خیرین و مودیان زکات هزینه شده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha