متحول شدن اقتصاد دیجیتال استان کرمان با اجرای پروژه فیبر نوری

استاندار کرمان گفت: در راستای اجرای طرح فیبرنوری در عمده شهرهای استان، مشکل اینترنت حل می‌شود و در بخش اقتصاد دیجیتال شاهد یک تحول در سطح استان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد مهدی فداکار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان، عنوان کرد: در راستای اجرای طرح فیبر نوری، هیچ هزینه‌ ای در استان انجام نمی‌ شود، چرا که در این زمینه قرارداد و انتخاب شرکت با وزارتخانه بوده و ما فقط مصرف کننده هستیم.

وی اظهار داشت: ۸۴ شهر استان از فیبر نوری و اینترنت پر سرعت و ارزان قیمت استفاده می‌ کنند و در شهر کرمان این طرح در خرداد ماه آغاز می‌ شود.

استاندار کرمان گفت: در راستای اجرای طرح فیبرنوری در عمده شهرهای استان، مشکل اینترنت حل می‌شود و در بخش اقتصاد دیجیتال شاهد یک تحول در سطح استان خواهیم بود.

فداکار، خاطرنشان کرد: در بحث پروژه‌ های آب شرب نیز پروژه بم آماده افتتاح و پروژه آبرسانی جیرفت و عنبرآباد نیز در حال انجام است.

وی با بیان این مطلب که آب بخشی از صنعت حل شده است و می‌توان از محل چاه‌ های غیرمجاز و فاضلاب تامین آب صنعت را داشته باشیم، افزود: تامین آب به هیچ وجه قابل تعطیل شدن نیست، چرا که برای صنعت و اشتغال نیازمند آب هستیم.

استان کرمان، بیان کرد: ۹۳ درصد آب استان در حوزه کشاورزی استفاده می‌ شود، که بخشی از آن مربوط به چاه‌ های غیرمجاز است و در این زمینه باید مدیریت مصرف آب انجام شود.

فداکار با اشاره به وضعیت تورم در استان، خاطرنشان کرد: برخی کالاها به دلیل اینکه در استان تولید نمی‌ شوند و هزینه‌ های بیشتری بر آنها متحمل می‌ شود، موجب افزایش نرخ کالاها می‌ شود.

وی با بیان این مطلب که نرخ تورم ما نسبت به یزد مناسب‌ تر است، خاطرنشان کرد: در حوزه بهداشت و درمان و آموزش، هزینه‌ های استان نسبت به سایر استان‌ ها قابل مقایسه نیست و وضعیت بهتری داریم.

استانداری_ کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha