پاندمی کرونا هنوز تمام نشده/ نگرانی سازمان بهداشت جهانی از واریانس جدید

هاشمیان با بیان اینکه اومیکرون بیش از ۶۰۰ زیرسویه دارد گفت: سازمان بهداشت جهانی نسبت به واریانس جدید ابراز نگرانی کرده و آخرین مورد آن هم از کشور هندوستان گزارش شده است.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر محمدرضا هاشمیان فوق تخصص ICU و رئیس بخش ICU بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: پاندمی کرونا در دنیا هنوز به پایان نرسیده و از ابتدای شیوع کرونا تا به الان ۶۸۴ میلیون نفر گرفتار این بیماری شدند، ۶۵۷ میلیون نفر بهبود پیدا کردند و نزدیک ۷ میلیون نفر هم فوت شدند.

وی با بیان اینکه اومیکرون بیش از ۶۰۰ زیرسویه دارد افزود: سازمان بهداشت جهانی نسبت به واریانس جدید ابراز نگرانی کرده و آخرین مورد آن هم از کشور هندوستان گزارش شده و احتمالاً ایران هم به خاطر همین درگیر بیماری شده است.

رئیس بخش ICU بیمارستان مسیح دانشوری تب بالای ۴۸ ساعت، بدن درد، سرفه، عطسه، سردرد و گلودرد شدید را از مهم ترین علائم این بیماری عنوان کرد و گفت: این روزها تعداد زیادی از مردم با این علائم مواجه می‌شوند و فکر می‌کنند سرماخوردگی دارند درصورتیکه اینها علائم ویروس کروناست.

هاشمیان در مصاحبه با رادیو گفت وگو اظهار کرد: خوشبختانه کشندگی این ویروس کمتر شده و نسبت به دلتا شرایط بهتری دارد اما سرعت انتقال آن بیشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha