انتقال بیش از ۲ هزار مصدوم به بیمارستان های زنجان در ایام نوروز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه طی شبانه روز گذشته ۱۵۳ مصدوم ترافیکی و غیر ترافیکی توسط اورژانس ۱۱۵ زنجان به مراکز درمانی منتقل شده است، گفت: از اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۲ هزار و ۲۳۰مصدوم طی مدت ۲۰ روز به مراکز درمانی منتقل و مورد مداوا قرار گرفته اند.

حسن بختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان، با اشاره به تشریح خدمات اورژانسی و نظارتی دانشگاه علوم پزشکی در طرح سلامت نوروزی، اظهار کرد: طرح سلامت نوروزی از ۲۴ اسفندماه آغاز و تا ۱۵ فروردین سال جاری ادامه دارد که تا کنون ۱۰ هزار و ۱۷۲ تماس با اورژانس پیش بیمارستانی این دانشگاه تماس گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه طی شبانه روز گذشته ۵۳۸ مورد تماس با مرکز پیام اورژانس استان برقرار شده است،افزود: از این تعداد تماس ۲۲۵ مورد منجر به ماموریت و ۱۵۳ مصدوم توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی استان منتقل شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴ هزار و ۴۸۳ نفر به مراکز درمانی و مراکز جامع شهری و روستایی در سطح استان جهت دریافت خدمات مراجعه کرده اند، بیان کرد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی تاکنون ۱۱۴ هزار و ۹۵۴ مراجعه کننده به صورت سرپایی به این مراکز در سطح استان مراجعه کرده اند.

بختیاری با بیان اینکه خوشبختانه در این ایام ۶۶۶ مورد موالید در مراکز درمانی سطح استان به ثبت رسیده است، اظهار کرد: همچنین در ایام تعطیلات نوروزی در اجرای طرح سلامت نوروزی تاکنون یک هزار و ۶۵۱ مورد جراحی‌های مختلف توسط تیم حراجی این دانشگاه در بیمارستان‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹۸ مورد بازرسی از اماکن عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی توسط بازرسان و کارشناسان این دانشگاه انجام شده است،افزود: در کل اجرای طرح نوروزی تاکنون ۱۲ هزار و ۲۶۶ بازرسی از این مراکز در سطح استان صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ۵۰۵ مورد بازدید و بازرسی توسط مدیران دانشگاه از مراکز درمانی و مراکز جامع سلامت انجام شده است اظهار کرد: همچنین ۲۲۸ مورد بازرسی نیز از داروخانه ها بازدید و به ۳۶۸ مورد شکایت های مردمی نیز پاسخگویی شده است.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha