تلاش کنیم زندگی مان رنگ خدایی بگیرد

خطیب جمعه شهرستان سیرجان در آخرین نماز جمعه سال جاری عنوان کرد: تلاش کنیم زندگی مان رنگ خدایی بگیرد، چرا که رنگ خدایی همیشه پایدار است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین شیخ عباس مسلمی زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه سیرجان، با اشاره به آیه ۱۳۸ سوره بقره و تاکید بر واژه "صبغه الله گفت: خداوند به همه ما فرمان می دهد، بکوشید تا رنگ الهی را در زندگی خود جاری کرده و از رنگ‌ های تفرقه انگیز دوری کنید.

وی افزود: رنگ خدایی موجب می‌ شود روح انسان از پلشتی و گناه پاک شود، رنگ خدایی یعنی رنگ وحدت و پرهیزگاری؛ یعنی انسان فارغ از امیال و هوس‌ ها و فارغ از غرور، تکبر و نخوت رنگ خدا بگیرد.

امام جمعه سیرجان، ادامه داد: رنگ خدا یعنی رنگ عدالت، برابری و برادری. یعنی به تمامی منازعاتی را که بر اثر رنگ های متعدد دنیوی ایجاد می‌ شود، پایان دهیم.

حجت الاسلام مسلمی زاده، به ویژگی رنگ خدایی اشاره و بیان کرد: یک ویژگی رنگ خدایی این است که به راحتی از بین نمی‌ رود و مثل باقی رنگ ها که به مرور زمان کمرنگ می شوند رو به نابودی نخواهد رفت و همیشگی و پایدار است.

وی عنوان نمود: ویژگی دوم اینکه رنگ خدایی چشم نواز و مورد علاقه اولیای الهی است، رنگ اخلاص و ایمان است. می توانیم همه افعال و ابعاد زندگی خود را خدایی کنیم تا افعال ما مصادیق عبادت و جهاد در راه خدا شود و رنگ خدایی بگیرد.

امام جمعه سیرجان با تاکید بر این که می توان همه امور را در راه خدا هدایت کرد، ابراز داشت: در آستانه عید نوروز قرار داریم، می توان به این عید هم رنگ و بویی خدایی داد.

حجت الاسلام مسلمی زاده تاکید کرد: می توان به همه امورات از جمله ازدواج، اشتغال و مراودات اجتماعی رنگ خدایی داد، انسان می‌ تواند به هر کاری رنگ و بویی خدایی دهد و نزد خدا و اولیای خدا به محبوبیت برسد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته به برکات ماه شعبان اشاره و عنوان کرد: در آخرین جمعه ماه مبارک شعبان قرار داریم؛ بسیاری از ما در فضاهایی سیر می کنیم که هیچ فایده ای برای ما ندارد.

خطیب جمعه سیرجان، تصریح کرد: خداوند فرموده است؛ ملائک، سخنان شما را ثبت می‌ کنند، پس حرفی را بزنید که به درد بخورد و برای دیگران فایده داشته باشد،نباید ایجاد فضای ناامیدی و یاس کرد.

حجت الاسلام مسلمی تاکید کرد: ما باید ترک کنیم آن چیزی را که ایده‌ ای ندارد و آخر ماه شعبان فرصت خوبی است برای ترک این امور، سعی کنیم حساب خود را در این ایام تسویه کنیم و مدیون مردم نباشیم.

وی به روابط ایران و عربستان نیز اشاره و اظهار کرد: در این خصوص همه ما تابع محض نظر ولی فقیه هستیم، اسرائیل از اتحاد کشورهای اسلامی خوشحال نیست و مصلحت اسلام اقتضا می‌ کند که این رابطه دوباره شکل بگیرد.

امام جمعه سیرجان، متذکر شد: نکته دوم اینکه میانجیگری این کار از دست اروپا و آمریکا بیرون آمده و این شکست بزرگی برای استکبار است، که همیشه خود را در این مناسبات همه کاره می دانسته است.

حجت الاسلام مسلمی زاده به برکات ماه مبارک رمضان نیز اشاره و ابراز کرد: علاوه بر ایام نوروز، در آستانه ماه مبارک رمضان نیز قرار داریم، ماهی پر از فیض و رحمت الهی.

وی ادامه داد: بنابراین باید مراکز عبادی مورد تکریم مومنان قرار بگیرد، مساجد را باید برای ورود به ماه مهمانی خدا آماده کرد، همچنین باید به نیازمندان در روزهای پایانی سال توجه ویژه داشت، چرا که خداوند نیز بر این مسئله تاکید کرده است.

خطیب جمعه سیرجان به مسئله آزادی زندانیان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث زندانیان که هفته قبل به آن اشاره کردم به لطف خدا و همت خیران توانستیم ۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را آزاد کنیم، اما هنوز هم هستند، افرادی که چشم شان به دستان ماست و به خاطره بدهی بسیار ناچیزی در زندان به سر می‌ برند.

حجت الاسلام مسلمی زاده تاکید کرد: تلاش کنیم تا با یک همت جمعی زمینه‌ ای فراهم شود، تا برای رفع مشکل آنها و این افراد بتوانند در ایام عید نوروز به آغوش خانواده های خود برگردند.

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha