اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یکی از مهمترین تشکل های بخش خصوصی است

رئیس هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: یک اتاق بازرگانی قوی موجب تقویت اقتصاد کشور و استان فارس خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، حمید رضا ایزدی، در حاشیه برگزاری دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس افزود: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یکی از مهمترین تشکل های بخش خصوصی است که ارتباط بسیار تنگاتنگی با قوای سه گانه کشور دارد و در بحث تصمیم گیری های کلان کشور هم می تواند اظهار نظر کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اعضای اتاق بازرگانی منتخبین و نمایندگان بخش خصوصی هستند به ویژه در بخش صادرات و تولید، قطعا نظرات آنها برای سه قوی مجریه، مقننه و قضائیه حائز اهمیت بوده و مورد استفاده قرار می گیرد.

او اظهار داشت: یکی از مهمترین جلساتی که به شکل مستمر و پیوسته در استان برگزار می شود، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است که دبیری آن نیز بر عهده اتاق است و در جلسات آن که با حضور استاندار برگزار می شود تمام مسائل و مشکلاتی که برای بخش خصوصی است بررسی و مصوب می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس ادامه داد: مصوبات شورای گفت و گوی استان پس از ارسال به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کشور در جلسات این شورا مورد بررسی قرار می گیرد. ایزدی گفت: بنابراین اقداماتی که اتاق بازرگانی به عنوان قوی ترین تشکل بخش خصوصی می تواند انجام دهد در بخش اقتصادی کشور بسیار تاثیرگذار خواهد بود و می طلبد که کسانی که به عنوان اعضای این اتاق انتخاب می شوند از اعضای فعال در بخش های مختلف صنعت، معدن، تجارت و کشاورزی و آشنا به مسائل و مشکلات این بخش ها باشند و بتوانند این مسائل را به درستی به قوای سه گانه و مسئولان منتقل کنند.

رئیس هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس گفت: نتیجه این انتخابات که از ساعت هشت صبح امروز آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت، پس از شمارش آرا که بلافاصله پس از اتمام زمان انتخابات آغاز می شود اعلام خواهد شد. ایزدی افزود: البته بر اساس قانون، زمان برگزاری انتخابات تا سه ساعت قابل تمدید است.

وی ادامه داد: در این دوره انتخابات اتاق استان که ۲۷ داوطلب نمایندگی در چهار گروه بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی با هم رقابت می کنند، ۹۳۳ نفر واجد شرایط رای دادن هستند.

ایزدی گفت: در این انتخابات ۱۵ نفر برای مدت چهار سال به عنوان اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی فارس انتخاب می شوند و اعضای انتخاب شده نیز بلافاصله نسبت به انتخاب هیات رئیسه اتاق بازرگانی استان اقدام خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha