به توافقات خوبی در رابطه ایران با عربستان دست یافته ایم

سفیر کشور چین در دیدار با استاندار کرمان گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با نماینده کشور عربستان دیدار و به توافق خوبی دست پیدا کردند، بر همین اساس کشور چین همواره مایل به توسعه و ثبات منطقه است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ «چنگ هوآ» در دیدار با استان‌ کرمان، ضمن ابراز خوشحالی از دیدار با استاندار کرمان، افزود: دوستی دو کشور چین و ایران بسیار دیرینه است و کرمان شهری باستانی با قدمتی کهن است.

وی با اشاره به بازدید خود از باغ شاهزاده ماهان، عنوان کرد: یک شرکت خودروسازی چینی را در بم داریم که از همکاری استان با این شرکت خودروسازی تشکر می‌ کنم.

سفیر چین، تصریح کرد: سفر آیت‌ الله رئیسی رئیس جمهور ایران به کشور چین بسیار موفقیت‌ آمیز بوده و دستاوردهای زیادی داشته است.

چنگ هوآ، با اشاره به اینکه در این سفر ۱۷ تفاهمنامه همکاری امضا شده است، بیان کرد: روز گذشته دبیر شورای عالی امنیت ملی با نماینده کشور عربستان دیدار و به توافق خوبی دست پیدا کردند، بر همین اساس کشور چین همواره مایل به توسعه و ثبات منطقه است.

وی، ابراز داشت: امروز رایزن بازرگانی سفارت نیز ما را همراهی می‌ کنند، چرا که به دنبال ایجاد بستر سرمایه‌ گذاری و حضور شرکت‌ های چینی در استان کرمان هستیم.

به توافقات خوبی در رابطه ایران با عربستان دست یافته ایم

سفیر چین، با اشاره به اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است، اظهار داشت: در سه سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا، توریست های چینی امکان سفر به هیچ کشوری را نداشتند، اما در روز گذشته این امکان مهیا شد و توریست های چینی امکان سفر به ۴۰ کشور از جمله ایران را دارند.

چنگ هوآ، محصولات کشاورزی کرمان به خصوص پسته را بسیار مشهور دانست و افزود: واردات محصولات کشاورزی از ایران توسعه یافته و در حال حاضر چین مجوز واردات تعدادی از محصولات ایران را صادر کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن سند جامع راهبردی دو کشور، توسعه همه جانبه‌ ای اتفاق خواهد افتاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha