کشف یک انبار احتکار مواد غذایی به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال در جیرفت 

معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: یک انبار احتکار مواد غذایی و خوراکی که ثبت سامانه جامع انبارها نبود به ارزش بیش از ۲ میلیارد ریال توسط بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان کشف شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدعلی توکلی، گفت: یک انبار احتکار مواد غذایی و خوراکی که ثبت سامانه جامع انبارها نبود، توسط بازرسان اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان کشف شد.

وی با بیان اینکه سامانه جامع انبارها برای ثبت انبارهای مختلف ایجاد شده است، افزود: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با هر انباری که ثبت این سامانه نشده باشد طبق قانون رفتار خواهد کرد.

معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، تصریح کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، از یک سو در شرایط کنونی که کشور با تحریم های ظالمانه ای مواجه است و سوی دیگر با نزدیک شدن به عید نوروز و ماه مبارک رمضان و با هدف جلوگیری از احتکار اجناس، به صورت مداوم در حال رصد انبار های مختلفی در جنوب کرمان است.

توکلی اظهار داشت: بازرسان این اداره کل، در بازرسی های خود یک انبار احتکار مواد غذایی را در شهرستان جیرفت که متصدی آن از ثبت این انبار، در سامانه جامع انبارها خودداری کرده بود؛ کشف نمودند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش کالاهای کشف شده در این انبار ۲ میلیارد و ۶۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال است؛ که پرونده پس از تشکیل و برای طی مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

معاون بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، با بیان اینکه همه متصدیان و فروشندگان، باید انبار کالای خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نمایند، تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف مانند وجود انبارهای مشکوک، گرانفروشی، کم فروشی، احتکار و... مراتب را از طریق سامانه ۱۲۴ خبر دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha