دستگاه های اجرایی استان در راه اندازی مجدد مرکز کانون پرورش فکری کودکان استثنایی همت کنند

سرپرست‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به اینکه مرکز شماره ۴ که به دلیل استیجاری بودن ساختمان و تحویل آن تعطیل  شد گفت: اگر ارگانی این همت را داشته باشد که یک ساختمان در اختیار ما قرار بدهد بالافاصله می‌توانیم این مرکز را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ،‌ شیرین دارایی ظهر روز یکشنبه (۹ بهمن‌ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با بیان اینکه دهه فجر فرصت مغتنمی است برای جستجو در تاریخ انقلاب است اظهار کرد: انقلاب اسلامی با مجاهدت ها و مبارزاتی که انقلابیون کشور و روشنفکران کردند به ثمر نشست و باعث شکست طاغوت و برپایی جمهوری اسلامی ایران شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با ۱۶ مرکز ثابت و ۱۲ کتابخانه سیار در سطح استان فعال است، افزود: متأسّفانه در سال گذشته از ۱۷ مرکز به ۱۶ مرکز رسیده ایم و مرکز شماره ۴ به دلیل استیجاری بودن تحویل داده شد و کتابخانه پستی نیز به دلیل بازنشستگی همکار آن بخش و جذبی در آن بخش صورت نگرفته است که به صورت موقت تعطیل هستند و به زودی احیا می‌شوند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه از ۲۸ مرکز ثابت و سیار در استان در حال فعالیت است افزود: ۶ مرکز ثابت در شهر زنجان و ۱۰ مرکز در شهرستانهای ابهر، خرمدره، ماهنشان، طارم، خدابنده،سلطانیه، زرین رود، گرماب و زرین آباد است که در کنار آن کتابخانه های سیار نیز هر یک بین ۱۵ تا ۲۰ پایگاه روستایی را تحت پوشش خود دارد.

دارایی ادامه داد: در زمان شیوع کرونا کانون جزو اولین سازمان‌هایی بود که سامانه مجازی خود را آغاز کرد و بیش از ۹۰۰ فیلم سه دقیقه‌ای نیز توسط نیروهای کانون استان در این ایام تولید شد.

وی با بیان اینکه در این ایام کرونا ریزش تعداد مخاطبان را شاهد بودیم افزود: قبل از کرونا ۴۰ هزار کودک و نوجوان مخاطب کانون در استان بودند که در ایام کرونا شمار اعضا و مخاطبان کانون به ۱۴ هزار نفر کاهش یافت که البته امروز روند رو به رشدی دارد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه برنامه‌های کانون در ایام دهه فجر با هدف آگاه‌سازی کودکان و نوجوانان و جلب مشارکت حداکثری مردم، فعالان اجتماعی و فرهنگی برگزار می‌شود افزود: برگزاری کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی در همه مراکز ثابت، سیار و مدارس، نصب بنر، پوستر و فصاسازی محیطی، نمایشگاهی با محوریت زندگی امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی، معرفی شهدای شاخص هشت سال دفاع‌مقدس، اجرای قصه‌گویی با محوریت انقلاب اسلامی، تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی، گرامیداشت روز فناوری فضایی، برگزاری ایستگاه‌های کانون در شهرستان‌ها و مناطق مرکزدار کانون در روز راهپیمایی ۲۲ بهمن، نقد و بررسی کتاب «خوشه‌های سمی»، نشست کودکان سایبری با پلیس فتا، اجرای طرح کشوری کانون مدرسه، اجرای سرزمین من برای معرفی کشور و.... بخشی از برنامه‌های تدارک دیده برای دهه فجر است.

دارایی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار سلامت در خصوص اجرای طرح «کانون مدرسه» در استان گفت: «کانون مدرسه» عنوان طرح مشارکتی است که در راستای تفاهمنامه وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیتها و اهداف آن اجرا می شود.
وی افزود: در حال حاضر ۲۸ مدرسه در این طرح در ارتباط با کانون هستند که در قالب این طرح ۴ هزار و ۳۳۸ نفر دانش آموز از مراکز کانون در مناطق مختلف استان حضور پیدا کرده و از این طرح بهره مند شده اند.

این مسئول در پاسخ به سوال دوم خبرنگار سلامت در رابطه «منحل شدن کانون شماره ۴» اظهار کرد: این مرکز، مرکز کودکان استثنایی و با نیازهای ویژه کانون پرورش فکری کودک و نوجوان بود که ساختمان این مرکز به صورت استیجاری بود و به هر حال با پس دادن این ساختمان ، با توجه به وضعیت تورم ما نتوانستیم ساختمانی را جایگزین آن کنیم! ضمن اینکه امکانات و نیروی انسانی آموزش دیده این کانون همچنان موجود هستند و اگر ارگانی این همت را داشته باشد که یک ساختمان در اختیار ما قرار بدهد بالافاصله می‌توانیم این مرکز را راه‌اندازی کنیم، چرا که کودکان با نیازهای ویژه نمی‌توانند داخل هر ساختمانی شوند و باید شرایط برای رفت و آمد این گروه از کودکان در این مرکز فراهم شود.

انتهای پیام/ نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha