آب شرب شهر جیرفت دیگر مشکل آرسنیک ندارد/بهره مندی شهروندان جیرفت از آب سالم و بهداشتی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان گفت: آب شرب شهر جیرفت دیگر مشکل آرسنیک ندارد، زیرا تصفیه‌ خانه جدید این شهر وارد مدار و معضلات ناشی از کاهش سطح آب‌ های زیرزمینی برطرف شده است و شهروندان از آب سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ علیرضا عبدیان در حاشیه بازدید از تصفیه خانه جیرفت، با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم دولت توجه به زیرساخت ها بویژه در حوزه آب و بهداشت است ، اظهارداشت: در این رابطه یکی از اقداماتی که توسط شرکت آبفا استان کرمان در شهرهای مختلف استان که مشکل فلزات سنگین در آب داشتند انجام شده(مانند بردسیر) و در برخی از شهرها نیز در حال انجام می باشد، احداث تصفیه خانه آب با بهره مندی از سرمایه گذار بخش خصوصی می باشد.


وی در ادامه افزود: در جیرفت نیز احداث تصفیه خانه آب با اعتباری بیش از ۲۷ میلیارد تومان و با دبی ۳۵۷ لیتر بر ثانیه آغاز شد، که هم اکنون فاز نخست آن آماده بهره برداری می باشد و در دهه فجر وارد مدار خواهد شد و شهروندان نجیب این شهر از آب سالم بهره مند می شوند.


مدیر عامل شرکت آبفا استان کرمان با یادآوری این مطلب که آب شرب سالم و بهداشتی با هزینه های هنگفت به دست مشترکین می رسد، از شهروندان درخواست کرد: مصرف بهینه آب را در تمامی فصول سال مد نظر داشته باشند و از اسراف آن جدا خودداری کنند.

علیرضا عبدیان گفت: چاه های آب شرب شهر جیرفت در سال های اخیر دارای فلزات سنگین شدند و کار ساخت تصفیه خانه برای رفع این مساله با ظرفیت ۳۵۷ لیتر بر ثانیه از سال گذشته آغاز شده بود که فاز نخست آن با ظرفیت ۲۲۰ لیتر بر ثانیه در مدار قرار گرفت و در دهه فجر افتتاح می شود.


وی عنوان کرد: تصفیه خانه جدید در کنار تصفیه خانه حسین آباد با ظرفیت ۹۰ لیتر در ثانیه در حال فعالیت است؛ که اینک آب شهر جیرفت به طور کامل تصفیه می شود و مردم نگرانی بابت آرسنیک و فلزات سنگین نداشته باشند.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان تصریح کرد: جیرفت حدود ۶۸۰ روستا دارد و به‌ تنهایی از تعداد زیادی از برخی از استان های کشور هم دارای روستای بیشتری است.


عبدیان اضافه کرد: ۱۷۰ روستا از ۷۲۰ روستای بی بهره از آب شرب سالم استان در شهرستان جیرفت قرار دارد و بهره مندی روستاهای جیرفت از آب شرب ۶۵ درصد است.


وی یادآور شد: دولت با جهاد آبرسانی در همکاری با قرارگاه امام حسن(ع) برای ۶۶۹ روستا در استان در حال اجرای طرح آبرسانی است که از این تعداد ۱۴۰ روستا در جیرفت قرار می گیرد، که کار آن از طریق قرارگاه خاتم الانبیا با پیشرفت فیزیکی ۲۸ درصدی در حال انجام است.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمان، خاطرنشان کرد: اعتبار طرح آبرسانی روستاهای بالای ۲۰ خانوار جیرفت ۱۱۶ میلیارد تومان است، که با اتمام این طرح به ۱۴۰ روستای شهرستان آبرسانی می شود و بهره مندی روستاهای این منطقه از آب شرب سالم نیز به ۸۰ درصد می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha