تأیید خرید دستگاه سنگ شکن از سوی وزارت بهداشت دریافت شده است 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: پس از پیگیری های صورت گرفته از سوی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در خصوص خرید دستگاه سنگ شکن  تأییدات لازمه برای خرید این دستگاه از سوی وزارت خانه دریافت شده است تا در بخش دولتی درمانی استان مسقر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا)‌زنجان، حسن بختیاری در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص نبود دستگاه شکن در استان که خواسته بیماران کلیوی است با بیان اینکه این دستگاه سنگ شکن یک پروسه نامیمون است اظهار کرد: در سال ۸۵ زمانی بود که بودجه کافی در وزارت بهداشت وجود داشت، چرا که بعداز سال ها بیمارستان آیت الله موسوی،دانشکده دندان پزشکی و داروسازی استان افتتاح شد بهره برداری رسید.

وی تصریح کرد: متأسفانه در آن سال ها که دانشگاه هیچگونه کمبود بودجه ای برای خرید دستگاه سنگ شکن نداشت این دستگاه خریداری نشد و حتی سال های بعد نیز وزارت بهداشت در وضعیت خوبی قرار داشت این امر محقق نشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان بیان کرد: در حال حاضر از نظر موجودی دستگاه سنگ شکن در بخش دولتی با کمال تاسف آمارمان در حد صفر است.

بختیاری با اشاره به اینکه نزدیک ۱۶ سال پیش یکی از پزشکان متخصص استان دستگاه سنگ شکن را بصورت شخصی خریداری و در بیمارستان مسقر کرد افزود: متأسّفانه این دستگاه چندین سال است که بعلت نیاز به یکسری تعمیرات بلا استفاده مانده است و بصورت قانونی نیز دولت نمی‌تواند به دلیل شخصی بودن دستگاه ریالی خرج کند.

وی با بیان اینکه در خصوص خرید دستگاه سنگ شکن با وزارت بهداشت پیگیری لازم صورت گرفته است تا در بخش دولتی استان مسقر شود خاطرنشان کرد: این دستگاه از طریق سیستم فاینانس خریداری می‌شود که تأییدات لازمه از سوی وزارت خانه دریافت شده است که امیدواریم پس از دریافت این دستگاه دومین استانی باشیم که دستگاه شکن را خواهد گرفت .

انتهای پیام/نوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha