وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند

رئیس کل دادگستری استان کرمان در آئین تحلیف 89 کارآموز وکالت استان کرمان با بیان اینکه وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند، اظهار کرد: چرا که قاضی در محکمه به تنهایی نمی‌ تواند عدالت را اجرا کند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در مراسم تحلیف ۸۹ نفر از کارآموزان وکالت کرمان گفت: هر چه که تعداد وکلا و دسترسی مردم به وکلا بیشتر باشد در اجرای عدالت و احقاق حق مردم تسهیل می‌ شود.

وی افزود: کار رسیدگی به پرونده های قضایی تخصصی است و از عهده افراد عادی بر نمی‌آید و مردم برای اینکه حق خود را استیفا کنند، لازم است وکیل به اندازه کافی ورجامعه حضور داشته باشد، تا بتواند در دسترس مردم قرار بگیرد و وکلا با وکالت آنها در دادگاه، حق آنان را استیفا کنند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این‌که وجود وکیل جزء ضروریات جامعه است، تاکید کرد: وجود وکلا موجب پیشرفت هر جامعه است و امروز ۸۹ نفر از وکلا به جامعه وکلا در استان اضافه می‌ شوند.

حجت‌ الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی با بیان اینکه وکیل و قاضی دو بال فرشته عدالت هستند، اظهار کرد: چرا که قاضی در محکمه به تنهایی نمی‌تواند عدالت را اجرا کند، به‌ ویژه در پرونده‌ های حقوقی به عنوان فرد بی‌ طرف باید حکم کند، نمی‌ تواند به نفع یکی از اصحاب پرونده به دنبال کسب دلیل بگردد.

وی ادامه داد: وکیل از ابتدا شکل‌گیری پرونده نقش دارد و باید نقش خود را به خوبی اجرا کند؛ نقش وکلا در پرونده مردم، نقش بی‌ بدیلی است؛ وکیل باید از موکل خود دفاع کند، اما معتقدم این دفاع، دفاع مطلق نباید باشد و این دفاع باید دفاع مشروط باشد که به مسائل دیگر هم، بستگی دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان، خطاب به وکلا بیان کرد: تا جایی از موکل خود دفاع کنید، که حق با موکل شما باشد و در جایی که حق با او نیست آن دفاع، دفاع مشروعی نیست و به هر قیمتی نمی‌ شود از موکل دفاع کرد، وکیل باید دفاع به حق داشته باشد و این مهم را بدانید وکیل، مدافع عدالت در دادگستری و پرونده باید باشد.

حجت‌ الاسلام و المسلمین حمیدی خاطر نشان کرد: مراسم تحلیف یک عهد و پیمانی است که با خدای خود می‌ بندید و باید به کلمه کلمه حرف هایی که در سوگندنامه می‌ آید، توجه کنید و با شناخت سوگند یاد کنید و این سوگندنامه باید نصب‌ العین شما باشد.

اداره کل دادگستری استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha